دانستنی هاسبک زندگی

کاهش وزن و روشن شدن پوست با این نوشیدنی

نوشیدن یک لیوان آب گرم و آب لیمو بعد از بیدار شدن از خواب راهی برای پاکسازی بدن است. البته برخی افراد این نوشیدنی را برای معده مضر می دانند، اما بهتر است بدانید که اگر این نوشیدنی را به مدت یک هفته با معده خالی بنوشیم، باید منتظر تغییراتی در بدن باشیم.

در ادامه این مقاله به فواید نوشیدن آب و آبلیمو اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

با نوشیدن این معجون شگفت انگیز وزن کم کنید و به پوست خود برسید!

لیمو با وجود طعم ترش یکی از غذاهای قلیایی است و به ویژه در هنگام کاهش وزن توصیه می شود زیرا اسیدیته بدن را تنظیم می کند. لیمو همچنین در کاهش التهاب بدن، تسهیل هضم و تحریک دفع چربی بسیار موثر است.

لیمو به عنوان فعال کننده ترشح صفرا در کبد شناخته شده است که در جذب ریزمغذی ها، تنظیم متابولیسم چربی و تصفیه خون موثر است. خوردن لیمو بعد از غذای سنگین توصیه می شود زیرا باعث تحریک ترشح بزاق و شیره های گوارشی می شود. علاوه بر این، لیمو به تسهیل هضم و از بین بردن چربی ها کمک می کند.

پوست را شاداب نگه دارید

خوردن آب و کمی آب لیمو با معده خالی به پاکسازی پوست و شادابی آن کمک می کند. لیمو راه های پوست را می بندد و در کاهش آکنه موثر است.

با نوشیدن این معجون شگفت انگیز وزن کم کنید و به پوست خود برسید!

تنظیم قند خون

اسیدی بودن لیمو هضم قندها را کند می کند و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. همچنین با احساس گرسنگی ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی قند خون مقابله می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

با نوشیدن این معجون شگفت انگیز وزن کم کنید و به پوست خود برسید!

نکته قابل توجه

علاوه بر فواید فراوان نوشیدن آب و آبلیمو با معده خالی، اگر فردی مشکلات کلیوی و کیسه صفرا دارد یا از سوزش معده دائم رنج می برد، بهتر است از مصرف این نوشیدنی صبحگاهی خودداری کند زیرا لیمو می تواند این مشکلات را تشدید کند.

با نوشیدن این معجون شگفت انگیز وزن کم کنید و به پوست خود برسید!

همچنین پس از مصرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان های خود را با آب مسواک بزنید زیرا لیمو بر روی مینای دندان تاثیر دارد. نوشیدن آب و آبلیمو با معده خالی برای کودکان زیر 4 سال توصیه نمی شود زیرا به دستگاه گوارش آنها آسیب می رساند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا