اخبار روز

با درصد مشمولان یارانه، یارانه این افراد قطع می شود


به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری، رتبه دهی خانوارها به رتبه صدک افراد تغییر می کند. همه این کارها برای تحلیل دقیق تر و منطقی تر از عدالت انجام می شود و ربطی به قطع یارانه ها ندارد. اما کسانی که در صدک های بالا قرار می گیرند و با آزمون گسترده جدید حذف نمی شوند، یارانه آنها کاهش می یابد.

با تغییر ساختار خانوارها به جای تقسیم به 10 دهم درصد، اعضای جامعه 100 درصد از 1 درصد می شوند. با این کار موقعیت اقتصادی افراد و به تبع آن خانوارها با دقت و عادلانه تری مشخص می شود و سیاست گذار می تواند نسبت به اجرای سیاست های حمایتی عادلانه تری عمل کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهد تا یک ماه آینده طبقه بندی صدک افراد را با اعشار خانوار جایگزین کند. معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: این کار برای تحلیل دقیق‌تر، اطلاع‌رسانی مؤثرتر و عدالت منطقی‌تر انجام می‌شود و ربطی به الزامی که قانون ایجاد کرده است ندارد. حذف یارانه با درآمد بالا

صدک چیست؟

در شرایط کنونی همه خانوارهای ایرانی به 10 دهک تقسیم می شوند و با توجه به ابعاد (بعد) متفاوت خانوارها، هر دهک تقریباً 10 درصد جمعیت کشور را شامل می شود. اما در صدک ها دیگر خانوار ملاک نیست و افراد طبقه بندی می شوند و کل جمعیت کشور به صد صد تقسیم می شود که هر کدام دقیقاً یک درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدک روش دقیق تری برای تحلیل و اطلاع رسانی موثر است، گفت: مبنای طبقه بندی جمعیت را تغییر می دهیم تا انصاف باشد. اعمال معقول تر؛ اما صدک جایگزینی برای تجزیه و تحلیل و داده ها نیست و افراد همچنان بر اساس اطلاعات و آزمایش های گسترده رتبه بندی می شوند.

علیرضا عسگریان افزود: نکته اصلی طبقه بندی های اجتماعی بر اساس آزمون وسعت، اطلاعات دقیق، کامل و محدود است و در هیچ کجای دنیا این تقسیم بندی ها با دقت 100 درصد انجام نمی شود. زیرا اطلاعات کاملا درست، کامل بوده و مانعی ندارد.

طبقه بندی ایرانیان دارای هوش مصنوعی.

سال‌هاست که پایگاه اطلاع‌رسانی رفاه ایرانیان راه‌اندازی و تجهیز شده است و اکنون بخش مهمی از اطلاعات مردم در این بانک وجود دارد و به سیاست‌گذار این امکان را می‌دهد تا دسته‌بندی خاص و مورد نظر خود را از بهترین راه ممکن برای اجرای حمایت ایجاد کند. سیاست های.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درصد افراد بر اساس اطلاعات این پایگاه داده می شود، گفت: این اطلاعات با هوش مصنوعی و برای هر داده تحلیل می شود. وزن مشخصی تعیین شده است تا یک قطعه اطلاعات روی آزمون گسترده تأثیر زیادی نداشته باشد. به عنوان مثال در حوزه مالی تمامی تراکنش های یک فرد اعم از شاپرک، ساتنا، پایا، بورسا، سود بانکی و … مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، اما هر کدام وزن خاصی دارند که به تعیین چارچوب فعالیت فرد کمک می کند. درآمد و هزینه.

نتایج هوش مصنوعی را با تجزیه و تحلیل اجتماعی تغییر دهید

نکته قابل توجهی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید این است که پس از مشخص شدن نتایج تست هوش مصنوعی در افراد، این نتایج از طریق تحلیل اجتماعی سنجیده می شود و این عامل نقدینگی است. در آزمایش مردم؛ به عنوان مثال، فردی که به دلیل درآمد و دارایی، در صدک های بالای آزمون قرار دارد، اگر خود یا خانواده اش معلولیت یا بیماری خاصی داشته باشد، آزمایش او تغییر می کند. زیرا این عامل به شدت بر معیشت شما و خانواده شما تأثیر می گذارد.

مشکل تست scope با دامنه ویژگی

نکته دیگر در مورد آزمون توانگری افراد و خانوارها بر اساس داده های پایگاه رفاهی ایران این است که اطلاعات املاک در کشور به اندازه کافی کامل نیست و در نتیجه در آزمون توانگری، تاثیر املاک و مستغلات در سطح کشور تعریف می شود. سطحی که لزوماً قادر به برابری است یک آزمون نیست. به عنوان مثال، اموال سفته و املاک قدیمی بدون سند رسمی، اگرچه ممکن است دارایی مهمی برای افراد باشد، اما وزن لازم را در ادله ندارد و این موضوع از صحت و انصاف ادله می کاهد.

عسگریان با اشاره به اینکه هدف از این آزمون گسترده، تجزیه و تحلیل داده های سالم و پاک است، می افزاید: تلاش این تحلیل بر این است که رابطه واقعی بین درآمد و هزینه افراد مشخص شود و تاکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

به گفته وی، در آخرین آزمون جامع انجام شده در سال گذشته، 70 درصد از متقاضیان نهادهای حمایتی در سه دهک اول بودند که با آزمون جامع بر اساس اطلاعات جدید این رقم به 90 درصد می رسد که بسیار قابل توجه است. .

تاثیر صدک بر یارانه

از ابتدای هدفمندی یارانه ها، قانون دولت را مجبور به قطع یارانه افراد با درآمد بالاتر کرد و باید یارانه دهک های 8، 9 و 10 را قطع می کرد. اما این وظیفه در هیچ دوره ای به طور کامل اجرا نشد.

از نظر درصدی هم همانطور که معاون وزیر کار می گوید: این قانون اجرایی نمی شود و به دلیل این الزام قانونی هیچ یارانه ای از او گرفته نمی شود. اما با توجه به افزایش دقت آزمون واسا با اطلاعات جدید، خانوارها با دقت بسیار بیشتری طبقه بندی می شوند و برای مثال خانوارهایی با شرایط مشابه قبلاً در دهک های 7 و 8 قرار می گرفتند. این بار با واقعیت ملموس تری دسته بندی می شوند و مثلاً در صدک های 79 و 81 قرار می گیرند.

نکته قابل توجه در رتبه بندی صدکی این است که اگر یارانه بگیران فعلی جزو 10 صدک برتر باشند که مشمول دریافت یارانه نیستند، یارانه آنها قطع می شود و یارانه هایی که قبلاً یارانه دریافت نکرده اند، اگر در رتبه بندی قرار بگیرند. 90 صدک پایین درآمد بر اساس طبقه بندی صدک مشمول دریافت یارانه خواهند شد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا