دانستنی ها

با خوردن این چند غذا به عنوان شام، دیگه شب ها راحت و آسان بخوابید!/جزئیات

ما در این مقاله پنج مورد شام با ارزش غذایی بالا و پرپروتئین را معرفی کرده‌ایم. با مصرف این غذاها، می‌توان بهبود قابل توجهی در قدرت و توانمندی بدن شما داشت. منتظر بازخورد شما هستیم.

“شام یا ناهار وجود ندارد. هر وقت خواستی هر چه می خواهی بخور!

حقیقت این است که آنچه برای ناهار یا شام می خورید بسیار مهم است! اگر در شب یک شام سبک اما سرشار از پروتئین بخورید، در تغذیه بدنتان دستاوردهای زیادی کسب کرده اید.

خوردن پروتئین کافی باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید. اگر شام شما پر از چربی ها و غذاهای سرخ شده باشد، به بدن و اندام های خود آسیب وارد می کنید، اگر در حال کاهش وزن یا ورزش باشید که خیلی بدتر است!

در این مطلب 5 شام مناسب سرشار از پروتئین آماده کرده ایم که به لطف کمک شما قدرت بدن شما را افزایش می دهد.

خوراک لوبیا چیتی

با خوردن این 5 خوراکی شب راحت بخوابید!

برای یک شام مقوی اما خوشمزه،  خوراک لوبیاچیتی را با قارچ درست کنید. به طور معمول همه این غذا را دوست دارند. بسیار سیر کننده و کم کالری است. سرشار از ویتامین‌های مختلف، آهن و کلسیم است.

یک لیوان خوراک لوبیا چیتی 18 گرم پروتئین دارد. اگر قارچ اضافه کنید، مقدار پروتئین افزایش می یابد.

سینه مرغ با نان تست

با خوردن این 5 خوراکی شب راحت بخوابید!

120 گرم سینه مرغ برای شام مناسب است. به همراه دو تکه نان تست که اگر از نان تست حاوی پروتئین استفاده کنید بسیار بهتر است.

ابتدا سینه مرغ را فصل کنید. برای این کار ماست، زعفران، آبلیمو، پیاز، نمک و فلفل سیاه را خوب با هم مخلوط کنید. کمی روغن زیتون اضافه کنید و سینه های مرغ را با آن مزه دار کنید و بگذارید کمی در یخچال بماند. سپس آن را روی گریل یا در فر بپزید. اگر هواپز هم دارید، گزینه خوبی است. به دلیل وجود روغن زیتون هنگام مرینیت کردن، نیازی به روغن بیشتری ندارید.

این مقدار غذا حدود 50 گرم پروتئین به بدن شما می رساند.

عدسی

با خوردن این 5 خوراکی شب راحت بخوابید!

عدسی که محبوب همه است. هر کس سبک آماده سازی خود را دارد. هر نوع پخت آن قابل قبول است. اگر از عدس کوچک برای تهیه عدسی استفاده کنید، بسیار خوشمزه تر می شود. یک کاسه عدسی حدود 20 گرم پروتئین دارد.

تن ماهی و نان تست

با خوردن این 5 خوراکی شب راحت بخوابید!

تن ماهی در اکثر رژیم های غذایی گنجانده شده است. یک تکه تن ماهی که خوب روغن آن را گرفته اید به همراه دو تکه نان تست حاوی فیبر و پروتئین، شام بسیار مناسبی برای شماست. پروتئینی که با این غذا به بدن شما می رسد حدود 65 گرم خواهد بود که کاملاً مطلوب است.

استیک گوشت

با خوردن این 5 خوراکی شب راحت بخوابید!

گوشت قرمز پروتئین های خوب و قابل قبولی دارد. چه استیک یا هر چیز دیگری! مطمئناً خوشمزه است و مورد علاقه اکثر مردم است! استیک را در تابه گریل روی حرارت زیاد بپزید تا پخته شود و بتوانید به راحتی آن را بخورید. 120 گرم استیک برای یک شام کافی است و حدود 35 گرم پروتئین دارد.

مقدار پروتئین لازم برای هر فرد متفاوت است. اما برای داشتن بدنی سالم و قوی باید بین 50 تا 175 گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا