دانستنی ها

با خودرن تنها ۳۰ گرم آجیل از افسردگی فاصله بگیرید!

تاکید بر سلامت روحی: خوردن یک پیشنهاد لذت‌بخش و موثر برای مراقبت از روان‌شماست. بهترین راه برای جلوگیری از افسردگی، یک وعده آجیل با مغزهای خوشمزه مانند گردو، پسته و بادام است.

این مطالعه بر اساس تحقیقات جدیدی انجام شده که در مجله “کلینیکال نوتریشن” (Clinical Nutrition) منتشر شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن یک وعده آجیل به میزان ۳۰ گرم در روز باعث کاهش ۱۷ درصدی خطر افسردگی می‌شود.

به گزارش هلت لاین، در این تحقیق، محققان از داده‌های گروه “بیوبانک بریتانیا” استفاده کردند که یک پایگاه داده آنلاین حاوی اطلاعات پزشکی و شیوه زندگی است. آن‌ها بر اساس این پایگاه داده، وضعیت روحی و روانی بیش از ۱۳ هزار و پانصد فرد بریتانیایی بدون سابقه افسردگی یا مصرف داروهای ضد افسردگی در سنین ۳۷ تا ۷۳ سال، میان سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق نشان داد که پس از پنج سال از آغاز تحقیق، احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که روزانه یک وعده آجیل مصرف می‌کردند، به میزان کمتری بود.

با خودرن تنها ۳۰ گرم آجیل از افسردگی فاصله بگیرید!

این یافته‌ها به طور واضح دلایل دقیقی برای کاهش خطر افسردگی با خوردن آجیل ارائه نمی‌دهند. با این حال، محققان و کارشناسان فرضیه مطرح می‌کنند که مواد مغذی محافظ در آجیل ممکن است نقش مهمی در این مسئله داشته باشند. نتایج همچنین نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در افراد بزرگسال بریتانیایی با وزن سالم و سبک زندگی سالم کمتر است. لازم به ذکر است که مقدار ۳۰ گرم آجیل معادل یک مشت کوچک یا ۲۰ عدد گردو، ۲۰ عدد بادام، ۳۰ عدد پسته یا ۱۵ عدد بادام هندی می‌باشد.

کلسی کاستا، متخصص و مشاور تغذیه، می‌گوید تحقیقات جدید تأثیر عمیقی را که عادات غذایی ما بر سلامت روان ما می‌گذارد، نشان می‌دهد و به طور خاص به ارتباط قوی بین روده و مغز اشاره می‌کند. او به Healthline می گوید: یافته های تحقیقات اخیر قدرت انتخاب های غذایی ما را در تأثیرگذاری بر سلامت روان ما برجسته می کند و نقش اصلی تغذیه را در سلامت روان ما برجسته می کند. در حالی که کوستا دلایل ارتباط بین مصرف آجیل و کاهش خطر افسردگی را در این مطالعه بررسی نکرد، او می گوید که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی فندق ممکن است به مزایای مشاهده شده کمک کند.

با خودرن تنها ۳۰ گرم آجیل از افسردگی فاصله بگیرید!

او توضیح می‌دهد: مواد موجود در آجیل می‌توانند به بهبود مدیریت استرس، بهبود سلامت روده‌ها و ارتقا سلامت مغز کمک کنند. از این جهت، مصرف آجیل می‌تواند به عنوان یک استراتژی مفید در پیشگیری و مدیریت افسردگی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان نمونه، انواع آجیل از جمله گردو به دلیل حاوی امگا ۳ مورد توجه قرار می‌گیرد و تحقیقات نشان داده است که مصرف گردو می‌تواند در کاهش علائم افسردگی تأثیرگذار باشد.

کارشناس تغذیه توضیح می‌دهد: امگا ۳ که برای عملکرد و رشد مغز ضروری است، دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است و به طور بالقوه می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. او افزوده که مصرف منظم گردو که غنی از امگا ۳ است، ممکن است به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک کند. این امگا ۳ بر روی عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی تنظیم‌کننده خلق و خو مانند سروتونین و دوپامین تأثیر مثبت دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا