اخبار روز

معضل بزرگ مهاجرت اساتید علوم پزشکی! / تعرفه‌های فعلی کفاف هزینه‌های حداقلی پرشکان را نمی‌دهد!

دکتر ایرج فاضل، وزیر پیشین بهداشت به تازگی از معضل بزرگ مهاجرت پزشکان سخن گفته و اعلام کرده است که این موضوع برای آینده پزشکی ایران فاجعه است.

دکتر ایرج فاضل: علت خروج اساتید پزشکی و اهداف خروج آنها از کشور باید تحلیل شود. سال هاست که گروه پزشکی از هر طرف تحت فشار بوده است.

ایرج فاضل وزیر اسبق بهداشت در گفت وگو با روزنامه هم میهن درباره خروج اساتید علوم پزشکی و خروج این افراد از نظام سلامت گفت: آینده خوبی برای حوزه پزشکی کشور غیرقابل تصور است، زیرا روز به روز بیشتر می شود. استاد دانشگاه خوب در کوتاه مدت بدست نمی آید.

وی با تشریح علت مهاجرت این افراد و اهداف خروج آنها از کشور، ادامه می‌دهد: سال‌هاست که گروه پزشکی از هر طرف تحت فشار بوده و این فشار در حوزه اقتصادی به وضوح بیشتر نمایان است.

از سوی دیگر، تعرفه های اجباری پزشکی بر عهده مصرف کنندگان خدمات پزشکی است و این مشکل تا زمان لغو مصوبه آن در مجلس باقی خواهد ماند.

تعرفه‌های فعلی کفاف هزینه‌های حداقلی پرشکان را هم نمی‌دهد. البته جدای از مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی، سیاسی، آزادی اندیشه و… نیز این مهاجرت ها را افزایش داده است و نیاز به بررسی دقیق دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا