اخبار روز سینما

هشدار به خانم های زیبا!/با این عادت های صبحگاهی صورت خود را زشت می کنید!

روتین مراقبت از پوست شما ممکن است کاملاً متناسب با نیازهای پوست شما باشد، اما همچنان ممکن است ناآگاهانه اشتباهاتی مرتکب شوید که شما را از دستیابی به پوستی عالی باز می دارد.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

در ادامه، در مورد برخی از دلایل کمتر آشکار جوش و چین و چروک زودرس صحبت خواهیم کرد.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

1- هر روز صبحانه یکسانی می خورید

صبحانه مورد علاقه شما ممکن است راه خوبی برای شروع روز باشد، اما اگر هر روز همان چیزی را بخورید، ممکن است ناآگاهانه به بدن و پوست خود آسیب وارد کنید. خوردن مکرر صبحانه هر روز بدن را از سایر مواد مغذی محروم می کند که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی و خشکی و لایه برداری پوست شود.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

2- حمام طولانی می کنید

گرفتن دوش آب گرم یک راه عالی برای شادابی در صبح است، به خصوص در ماه های سرد سال. اما عادت هر روز حمام کردن می تواند به پوست آسیب برساند. آب داغ به لایه محافظ پوست آسیب می رساند که رطوبت مورد نیاز آن را حفظ می کند و روند پیری پوست را تسریع می کند و اگر برای صرفه جویی در وقت صورت خود را صبح هنگام حمام می شویید، باید بدانید که این کار به مویرگ های صورت شما آسیب می رساند، زیرا آب داغ آنها را گشاد می کند.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

3- اولین چیزی که صبح می خورید قهوه است

بسیاری از ما نمی توانیم صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنیم و این نوشیدنی علاوه بر طعم دلپذیری که دارد، می تواند واقعا برای پوست مفید باشد. اما اگر آن را هر روز قبل از صبحانه بخورید، بیشتر از اینکه مفید باشد به پوست شما آسیب می رساند. قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که می تواند باعث از دست دادن مقداری آب شود. این کار دفع سموم از طریق پوست را برای بدن سخت تر می کند و شما را مستعد چین و چروک های زودرس می کند.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

4- ضد آفتاب را فقط در روزهای آفتابی میزنید

کرم ضد آفتاب در تابستان کمک می کند زمانی که بیرون هستید از پوست تان محافظت کنید، اما حتی اگر تمام روز را هم در فضای بسته سپری کنید، استفاده از ضد آفتاب می تواند جلوی پیری پوست تان را بگیرد. شیشه ی پنجره های خودروها و ساختمان ها گرچه بیشتر پرتوهای فرابنفش B را مسدود می کند، اما نمی تواند از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش A محافظت کند. به همین دلیل، حتی اگر تمام روز را در فضای بسته مشغول به کار هستید و زمان زیادی را در بیرون سپری نمی کنید، باز هم بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا به حفظ بیشتر جوانی پوست تان کمک شود.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

5- روال مراقبت از پوست شما ثابت شده است

وقتی عجله دارید که از خانه بیرون بیایید، راحت‌تر از شب قبل از پاک‌کننده و مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. درست است که خرید محصولات پوستی تکراری که تست خود را روی پوست ما گذرانده اند، راحت و بدون دردسر است، اما استفاده روزانه از همان محصولات کمکی به پوست شما نخواهد کرد. متخصصان پوست توصیه می کنند برای بهبود ظاهر و سلامت پوست، فصل به فصل روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید و به جای پاک کننده های لایه بردار در ماه های سرد سال از پاک کننده های ملایم تری استفاده کنید.

عادت های صبحگاهی که نمی دانستید به پوست شما آسیب می رساند

6- از شوینده مناسب صورت استفاده نمی کنید

اگر متوجه شده اید که پوست شما همیشه بعد از بیدار شدن از خواب چرب است، یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. بدن در طول شب آب از دست می دهد و در پاسخ شروع به تولید سبوم (روغن طبیعی پوست) بیشتری می کند که باعث می شود با چهره ای چرب از خواب بیدار شوید. اما حتی اگر چربی را تحمل نمی کنید و پوست مات می خواهید، باید از استفاده از شوینده های خشن خودداری کنید. بهتر است قبل از خشک کردن صورت خیس صورت خود را با آب ولرم و مواد شوینده ملایم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا