دانستنی ها

بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن! | جزئیات

به نظر می‌رسد کنترل وعده‌ی غذایی یا صرفاً کاهش کالری مصرفی، رویکردی بهتر در مدیریت وزن نسبت به رژیم‌های غذایی فستینگ یا روزه‌داری باشد.

مطالعات نشان می‌دهند که کاهش مصرف غذا و مصرف وعده‌های کوچکتر در طول روز، به شدت بر کاهش وزن تأثیر مثبت دارند، نسبت به رژیم‌های غذایی فستینگ که تنها بر محدودیت زمانی مصرف غذا تمرکز دارند.

از سوی دیگر، برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که محدودیت زمانی مصرف غذا، به‌عنوان رژیم روزه‌داری شناخته شده، می‌تواند ریتم شبانه‌روزی و متابولیسم انرژی را بهبود بخشد، با این‌حال، مطالعه‌های اخیر نشان نداده‌اند که محدودیت وعده‌های غذایی به‌منظور یک دوره زمانی مشخص، به کاهش وزن در طولانی‌مدت کمک می‌کند.

تیم تحقیقاتی رابطه بین زمان اولین و آخرین وعده غذایی و تغییر وزن را بررسی کردند.

این مطالعه شامل 550 بزرگسال چاق بود. 80 درصد آنها سفیدپوست بودند، اکثر شرکت کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی یا عالی بودند و دوره پیگیری 6 سال بود.

آنها از یک اپلیکیشن موبایل برای گزارش زمان خوردن، خواب و بیداری در 24 ساعت استفاده کردند. این اطلاعات به تیم اجازه داد تا زمان بیدار شدن از خواب تا اولین وعده غذایی، میان وعده ها و آخرین وعده غذایی را محاسبه کنند.

نتایج زیر بدست آمده اند:

• مدت غذا خوردن تاثیری بر تغییر وزن طولانی مدت نداشت.

• تعداد کل وعده های غذایی در روز (بیش از 1000 کالری) با افزایش وزن در طول پیگیری 6 ساله مرتبط بود.

• میانگین تعداد کل وعده های غذایی در روز (بین 500 تا 1000 کالری) با افزایش وزن در طول پیگیری همراه بود.

•  این حال، وعده‌های غذایی کوچک کمتر (کمتر از ۵۰۰ کالری) با کاهش وزن در طول دوره پیگیری مرتبط بود.

• فواصل زمانی از بیداری تا اولین وعده غذایی ۱.۶ ساعت، از اولین وعده غذایی ۱۱.۵ ساعت و از آخرین وعده غذایی تا خواب چهار ساعت بود.

• مدت زمان خواب به طور متوسط ​​7.5 ساعت از یک پنجره 24 ساعته در هر روز است.

• بزرگترین عوامل خطر برای تغییر وزن، مصرف کالری روزانه و دفعات وعده های غذایی به جای زمان بندی وعده های غذایی بود.

آمارها حکایت از آن دارند که تقریباً 70 درصد از جمعیت آمریکا دچار اضافه وزن یا چاقی هستند که یکی از عوامل خطر جدی برای بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت محسوب می‌شوند.

دستیابی به رژیم غذایی و سبک زندگی بهتر، شامل مصرف غذاهای سالم، کاهش مصرف کالری، تقسیم بندی غذا به وعده‌های کوچکتر، فعالیت بدنی بیشتر، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب، می‌توانند به افراد کمک کنند تا با مشکل چاقی مقابله کنند.

بر طبق نظر انجمن قلب آمریکا، الگوهای غذایی نامنظم و فرآیند تغییر در وعده‌های غذایی، روشی مطلوب برای کنترل وزن و بهبود سلامتی قلبی نیستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا