دانستنی ها

اگر میخواهید میل به شیرینی خوردنتان را کم کنید، این ادویه‌ها را بخورید!

با توجه به تحقیقات کارشناسان تغذیه، علاقه به خوراکی‌های شیرین و هوس کردن به آن‌ها ممکن است به دلیل کمبود منیزیم در بدن باشد.

از صبح که چشم باز می کنم دلم شیرینی می خواهد!

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

استفاده بیش از حد از شیرینی‌ها به مضراتی برای بدن انسان منجر می‌شود که متاسفانه مورد بحث فراوانی قرار گرفته است. با این حال، آیا تفریحی از این قبیل برای مصرف شیرینی داریم؟ و چه راهکاری برای پیشگیری از این موضوع وجود دارد؟ فقط با اینکه شیرینی مصرف نشود، مشکل برطرف نمی‌شود. به دلیل نیاز روحی و روانی، انسان بعضی اوقات به شیرینی پناه می‌برد و برای میل نورونی، باید یکی دو شیرینی خامه‌ای بخورد یا چند قاشق قند را به یک فنجان چای اضافه کند. اما آیا این روش صحیح است؟ نه، بلی. در واقع، چاره‌ای جز رعایت میزان مصرف و نوع غذاهایی که انتخاب می‌کنیم نیست.

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از دلایلی که باعث علاقه‌مندی و هوس کردن به خوراکی‌های شیرین می‌شود، کمبود منیزیم در بدن است. در واقع، منیزیم نقش تنظیم کننده‌ی مقدار انسولین و گلوکز در بدن را دارد و به همین دلیل، حضور آن در سطح مطلوب بسیار مهم است. البته کمبود منیزیم تنها عامل تمایل به شیرینی‌خوری نیست و دلایل متعددی در این خصوص وجود دارد. به عنوان مثال، افرادی که در سنین پیری هستند، مشکلات کلیوی دارند یا با استرس شدید مواجه هستند، به شیرینی‌ها علاقه‌مندتر می‌شوند. به همین دلیل، حفظ سطح منیزیم در سطوح قابل قبول در بدن بسیار حائز اهمیت است.

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

آیا ممکن است شخصی شیرینی نخواست؟

همین متخصصان تغذیه عزیز به این نتیجه رسیده اند که اگر آب زیاد بنوشید و غذاهای سرشار از منیزیم مانند موز، لوبیا، سبزیجات و غلات مصرف کنید، این علاقه از بین می رود!

در کنار این موارد، ادویه هایی وجود دارد که علاوه بر پرطرفدار بودن و در دسترس بودن، خواص خوبی هم دارند و آن هم کنترل هوس شیرینی شماست! تو فکر می کنی؟! ادویه جات فقط عملکرد طعم دهنده ندارند! برخی از این ادویه ها را با هم مرور می کنیم:

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

هل سبز

خوردن هل که طعم خوب و عطر بی نظیری دارد به شما کمک می کند خیلی سریع بر ولع شیرینی غلبه کنید.

بذر گشنیز

تخم گشنیز علاوه بر خواص متعدد، علاوه بر طعم و بوی خوب، ترشح انسولین را در حالت کافی ایجاد می کند. از دانه های گشنیز به طور مرتب در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

دارچین

عجب دارچینی! بوی خوش می دهد!
دارچین می‌تواند ترشح انسولین را بهبود بخشد، این نعمتی محبوب است که به صورت پودر شده و همچنین به شکل چوب آن موجود است. شما می‌توانید از دارچین در چای، دمنوش، کیک، قهوه و خورش و پلوها بهره ببرید. لطفاً این فرصت را از دست ندهید.

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

رازیانه

رازیانه طعمی تند دارد، اما در کاهش میل به شکر کمک زیادی می کند. می توانید آن را هم آسیاب شده و هم به تنهایی در سالاد یا ماست استفاده کنید.

میخک ها

این ادویه بسیار ایزوله پر از خواص است. سرشار از مواد مغذی است که تأثیر مثبتی بر سطح گلوکز بدن دارد. میخک در سالاد، خورش، پلو مخلوط و حتی سس سالاد نیز مفید است.

با این ادویه ها میل خود را به خوردن شیرینی کم کنید!

جوز هندی

این ادویه عطر دارای خاصیت‌های زیادی است که بسیاری از مردم از آن‌ها آگاهی ندارند. استفاده از این ادویه باعث افزایش سطح سروتونین در بدن شما می‌گردد و افزایش سروتونین بهبود خلقی شما را به دنبال دارد. همچنین، مصرف شیرینی و شکر در شما کاهش می‌یابد. بهترین روش برای بهره‌برداری از خواص این ادویه، ترکیب آن با غذاهای گوناگون همچون خورش و پلو و سوپ و سس‌های غذایی است. بهتر است برای استفاده از این ادویه، جوز هندی را رنده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

Recent search terms:

  • شش ادویه که میل به شیرینی راکم میکند

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا