اخبار روز سینما

با این ترفندهای خانگی مثل آب خوردن رشد موهای خود را دو برابر کنید!

مو به عنوان یکی از جلوه‌های ظاهری هر فرد، نقش مهمی در شادابی و چهره افراد دارد و مصرف برخی مواد غذایی ثابت و در سلامت مو موثر است.

برای مراقبت از موهای خود، اولین قدم این است که اطلاعات کافی در مورد ساختار و الگوی رشد موهای خود داشته باشید. قسمت قابل مشاهده از سلول های مرده و قسمت دیگر ریشه (پیاز مو) است. پیاز مو دائماً با رگ های خونی در تماس است و در حین تماس مواد مغذی مو را جذب می کند و سلول های مو را می سازد و زمانی که سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی می شوند سلول های قدیمی را به سطح پوست هل می دهند و این سلول‌های رانده شده با تغییراتی که پیدا می‌کنند، به مو تبدیل می‌شوند.

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

 

ماده سازنده مو کراتین نام دارد. به طور متوسط ​​یک انسان بالغ حدود 100000 تار مو دارد. طول عمر هر تار مو بین دو تا ده سال است و روزانه بین 50 تا 100 تار مو می ریزد، عواملی مانند نژاد، جنسیت و سن بر تعداد موها و رشد آنها تأثیر می گذارد.

رشد مو

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

هر تار مو تقریباً نیم میلی متر در روز رشد می کند که به طور متوسط ​​​​1-1.5 سانتی متر در ماه و 10-12 سانتی متر در سال رشد می کند. رشد مو در زنان سریعتر از مردان است و موها در شب سریعتر از روز رشد می کنند. بین 15 تا 30 سالگی موها سریعتر از سایر سنین رشد می کنند و بعد از 30 سالگی با افزایش سن رشد موها کندتر می شود.

علت سفیدی مو

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

موهای انسان در سنین 40 تا 45 سالگی شروع به سفید شدن می کند، اما در سنین پایین نیز دیده می شود. به غیر از روند طبیعی، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث سفیدی مو می شود، از جمله غم و اندوه و سوگواری، ترس و اضطراب، فشار عصبی، کار بیش از حد بدون استراحت، رژیم غذایی ناکافی، یبوست دائمی، کمبود ویتامین B، کمبود روی و منگنز.

برای کمک به رشد مو مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا مانند تخم مرغ، سبزیجات برگ سبز و ماهی های چرب توصیه می شود. سرعت رشد و سلامت مو به عواملی مانند سن، سلامت عمومی، ژنتیک، محیط، داروها و رژیم غذایی بستگی دارد.

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

اگرچه نمی‌توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، یکی از عواملی که می‌توانید روی آن کنترل بیشتری داشته باشید، رژیم غذایی است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا نقش مهمی در چرخه رشد فولیکول های مو و گردش سلولی دارند. در این گزارش شما را با برخی از مواد غذایی مغذی که در حفظ سلامت و استحکام مو موثر هستند آشنا می کنیم.

درمان های خانگی برای تقویت مو

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می تواند منجر به ریزش مو شود. کمبود ویتامین B12، ویتامین D، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است. همچنین، خوردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به بهبود رشد مو کمک کند، به خصوص در افرادی که کمبود مواد مغذی دارند.

۱.تخم مرغ

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

منبع خوبی از پروتئین و بیوتین است، این دو ماده مغذی برای رشد مو ضروری هستند.مصرف پروتئین کافی برای رشد مو مهم است. زیرا فولیکول های مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده اند. بیوتین همچنین برای تولید کراتین (پروتئین مو) ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیوتین ممکن است به بهبود رشد مو در افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی و سلنیوم است که در حفظ سلامت مو موثر است.

۲. انواع توت ها

توت ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که به رشد مو کمک می کنند. ویتامین C موجود در توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از فولیکول های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. بدن همچنین از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می کند. بنابراین این پروتئین از موها در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می کند. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. کمبود آهن باعث کم خونی و ریزش مو می شود.

۳.اسفناج

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

اسفناج خانواده ای از سبزیجات برگ سبز است که سرشار از مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C برای کمک به رشد مو است. ویتامین A برای رشد مو مهم است اما مصرف مقدار زیادی از این ویتامین باعث ریزش مو می شود. بنابراین بهتر است میزان ویتامین A مورد نیاز بدن را از غذاهای غنی از این ویتامین به دست آورید.

یک فنجان اسفناج 20 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. اسفناج همچنین منبع گیاهی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند تا متابولیسم، رشد و ترمیم را تحریک کنند.

۴.ماهی روغنی

رشد سریع مو با ۶ روش خانگیماهی های روغنی مانند سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود رشد مو هستند. ماهی روغنی همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B برای حفظ سلامت و استحکام مو است. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D3 با ریزش مو مرتبط است.

۵. سیب زمینی

سیب زمینی منبع خوبی از بتاکاروتن است. برای اینکه بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل کند. یک سیب زمینی متوسط ​​حاوی مقدار کافی بتاکاروتن است که 160 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند.

۶.آووکادو

رشد سریع مو با ۶ روش خانگی

آووکادو منبع چربی های سالم است. آووکادو منبعی غنی از ویتامین E است که به رشد مو کمک می کند. یک آووکادوی متوسط ​​۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

۷. سویا

سویا حاوی ترکیبی مفید برای رشد مو است. از دیگر مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت مو می توان به گوشت قرمز، انواع لوبیا، صدف، مغزها و دانه ها اشاره کرد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا