دانستنی ها

کارهای ساده ای که باعث افزایش عمر می شوند!

یک مطالعه جدید گزارش می دهد که حتی فعالیت های کوتاه مدت یک تا سه دقیقه ای می تواند منجر به کاهش شدید خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس شود.

مهر به نقل از هلث دی نیوز نوشت: محققان فعالیت های بیش از 25000 نفر را در بریتانیا پیگیری کردند. همه آن‌ها از دستگاه‌هایی استفاده می‌کردند که حرکات آنها را تا 10 ثانیه دنبال می‌کرد.

محققان دریافتند که کمتر از 10 دقیقه فعالیت به طور قابل توجهی باعث کاهش حملات قلبی و سکته مغزی و همچنین مرگ و میر به هر دلیلی می شود.

متیو احمدی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیدنی در استرالیا، گفت: «تمام مزایای سلامتی افزایش یافته ناشی از فعالیت‌های کوتاه‌مدت با شدت بالا در زندگی روزمره، مانند بازی با کودکان، باغبانی و کارهای خانه است.» »

وی افزود: مطالعه ما نشان داد که مزایای سلامتی که به طور سنتی به فعالیت های مبتنی بر ورزش نسبت داده می شود را می توان از طریق فعالیت های روزانه نیز به دست آورد.

محققان دریافتند که اگرچه فعالیت‌های کوتاه مدت مفید است، اما هر چه مدت زمان طولانی‌تر باشد، وضعیت شرکت‌کنندگان بهتر است.

در مقایسه با افرادی که فقط یک دقیقه یا کمتر فعال بودند: افرادی که به طور منظم به مدت 5 تا 10 دقیقه ورزش می کردند، 52 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و 41 درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته بودند.

افرادی که به طور منظم به مدت 3 تا 5 دقیقه فعالیت داشتند، 44 درصد خطر مرگ زودرس و 38 درصد کاهش خطر حمله قلبی و سکته داشتند. افرادی که 1 تا 3 دقیقه حرکت می کردند، 34 درصد کمتر در معرض مرگ زودرس و 29 درصد کمتر در معرض حمله قلبی یا سکته بودند.

یافته ها نشان داد که شدت فعالیت مهم است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا