اخبار روز

با افزایش تورم جریمه ها دیگر عامل بازدارنده نیست! / جریمه های رانندگی نیاز به بازبینی اساسی دارد!

تورم در کشور به گونه ای است که دیگر جریمه های 50 و 100 تومنی نمی تواند عاملی بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات باشد. این مقادیر نیاز به بازبینی اساسی دارد .

با مقایسه تعداد جریمه ها در کشورهای غربی با متوسط ​​درآمد در این کشورها، مشخص می شود که کشورهای توسعه یافته از مقادیر بسیار زیادی جریمه به عنوان یک عامل بازدارنده جدی در برابر تخلفات رانندگی استفاده می کنند. به عنوان مثال در فرانسه برای سرعت غیرمجاز از 100 تا 1500 یورو جریمه در نظر گرفته می شود که برای یک شهروند فرانسوی جریمه بسیار بالایی است. اگر درصد این جریمه را نسبت به حقوق دریافتی به ریال در ایران تبدیل کنید، میزان جریمه رانندگی با سرعت غیرقانونی باید بسیار بیشتر از این حرف ها باشد، اما رانندگان متخلف ایرانی معمولاً به جریمه ها توجه نمی کنند و با افتخار می گویند جریمه اش را پرداخت خواهند کرد.

اگرچه شرایط اقتصادی کشور فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است و پلیس باید با این موضوع برخورد کند و تلاش شود تا سایر عوامل تصادفات کشور مانند ایمنی خودرو و وضعیت جاده ها کاهش یابد، اما به نظر می رسد جریمه برخی تخلفات خطرناک، مانند سبقت غیرمجاز که می تواند جان سایر رانندگان و شهروندان را به طور جدی به خطر بیندازد، باید بازنگری شود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا