اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

“اینستاگرام تردز” در 100 کشور منتشر شد! | اینستاگرام تردز، رقیب جدی توییتر است!

شرکت متا در رقابت با توییتر و برای اندروید، iOS و تحت وب در بیش از 100 کشور، شبکه اجتماعی جدید “Instagram Threads” را راه اندازی کرد.

تردز (Threads) یک سرویس جدید از اینستاگرام است که به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تا به صورت خصوصی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. هرچند که تردز برای کاربران آمریکایی در دسترس است، اما هنوز در اتحادیه اروپا عرضه نشده است. با این حال، پس از دو ساعت از انتشار، بیش از دو میلیون کاربر و پس از چهار ساعت، بیش از ۵ میلیون کاربر از این سرویس استفاده کرده‌اند.

تردز به عنوان یک رقیب جدی برای توییتر محسوب می‌شود و مناسب برای کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند نسخه اندروید و iOS را دانلود کرده و از طریق وب‌سایت www.threads.net به این شبکه اجتماعی وارد شوند.

رییس اینستاگرام، آدام موسری، توییتر را یک سکان‌دار شبکه‌های اجتماعی متن‌محور می‌داند، اما با این حال متا به این نتیجه رسیده است که فرصتی برای رقابت وجود دارد و تردز می‌تواند به عنوان یک رقیب مناسب برای توییتر به شمار آید. وی بیان می‌کند که این سرویس جدید برای کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، مناسب است.

معاملات اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

کاربران می توانند پست های متنی با حداکثر 500 کاراکتر در شبکه اجتماعی جدید تجارت اینستاگرام ایجاد کنند. کاربران همچنین می توانند پست هایی را ارسال کنند که شامل عکس ها و ویدیوها باشد. مدت زمان ویدئوهای این شبکه اجتماعی حداکثر 5 دقیقه است.

این شبکه اجتماعی، با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، به کاربران اجازه می‌دهد با لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری، به پست‌های منتشر شده واکنش نشان دهند و در واقع نسبتا مشابه توییتر است. با این حال، با اینستاگرام نیز رابطه نزدیکی دارد و کاربران می‌توانند با نام کاربری اینستاگرام خود، به‌راحتی وارد اینستاگرام تردز شوند. صفحه اصلی تردز نیز شبیه اینستاگرام است و پست‌های منتشر شده را نمایش می‌دهد. همچنین، تمامی کاربرانی که در اینستاگرام فالو کرده‌اند، مجددا در اینستاگرام تردز نیز فالو می‌شوند.

در حال حاضر، تمامی پست‌های تردز در یک صفحه نمایش داده می‌شوند، اما آینده‌ای دارای امکانات جداگانه است. به عنوان مثال، ممکن است صفحه پست‌های فالویینگ از سایر پست‌ها جدا شده و کاربران بتوانند به صورت تخصصی، پست‌های فالویینگ و پست‌های پیشنهادی را در صفحات جداگانه مشاهده کنند.

شبکه اجتماعی Trades توجه ویژه ای به حریم خصوصی کاربران دارد و امکان فیلتر کردن برخی کلمات وجود دارد. همچنین، کاربران می توانند مشخص کنند که چه افرادی می توانند به پست ها پاسخ دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند مشخص کنند که همه کاربران Threads می توانند به پست های خود پاسخ دهند یا فقط افرادی که آنها را دنبال کرده اند یا کاربران ذکر شده در پست ها می توانند پاسخ دهند و پاسخ دهند.

ظاهراً این شبکه اجتماعی در حال حاضر به دلیل حفظ حریم خصوصی و استفاده از اطلاعات کاربران در اروپا در دسترس نیست. با توجه به GDPR، “مقررات عمومی حفاظت از داده ها” مربوط به اتحادیه اروپا، امکان دانلود معاملات اینستاگرام از گوگل پلی و اپ استور در کشورهای اروپایی وجود ندارد.

اولین واکنش ایلان ماسک به شبکه اجتماعی «Instagram Trades» رقیب توییتر

ایلان ماسک و مارک زاکربرگ که قرار بود در یک دعوای فیزیکی در قفس با هم روبرو شوند، حالا در فضای مجازی با هم درگیر شده اند.

مارک زاکربرگ با معرفی شبکه اجتماعی رقیب توییتر یعنی Instagram Trades اولین قدم را در این مبارزه برداشت. اولین واکنش ایلان ماسک به شبکه مجازی جدید متا یک ایموجی خنده دار بود که تأیید می کرد که Threads اینستاگرام چیزی بیش از یک کپی برداری نیست.

یکی از کاربران توییتر تصویری از کلیدهای کپی و پیست منتشر کرد و نوشت که اپلیکیشن جدید متا با کلیدهای Ctrl + C و Ctrl + V در واقع با کپی و پیست ساخته شده است. ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر از ایموجی خنده دار استفاده کرد.

در حال حاضر امکان استفاده از تریدها با آی پی ایرانی وجود ندارد

در حال حاضر امکان استفاده از Trades با آی پی ایرانی وجود ندارد و صفحات این شبکه اجتماعی بدون تغییر آی پی برای کاربران ایرانی بارگذاری نمی شود.

شایان ذکر است که ظاهرا این شبکه اجتماعی هنوز ثبات چندانی ندارد که ممکن است به دلیل هجوم کاربران به Threads باشد.

 

گردآوری شده از سایت انتخاب

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا