اخبار روز

این گروه سیم کارت بدون فیلتر می گیرند!/جزئیات

معاون گردشگری مدعی است طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر در کارگروه فیلترینگ تصویب شده و مرحله به مرحله اجرا می شود.

طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شد.

این را معاون گردشگری اعلام کرد و توضیح داد که استفاده از این سیم کارت برای آژانس های مسافرتی، هتل ها، راهنمایان تور و گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است.

«علی اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزیر گردشگری در گفت وگو با ایسنا، اعلام کرد: ارائه سیم کارت های بدون فیلتر برای گردشگران خارجی به شدت توسط «عزت الله ضرغامی» وزیر گردشگری ترویج می شود.

به گفته وی، طرح «سیم کارت گردشگری» در کارگروه حل و فصل پرونده های کیفری دادسرای کل کشور به تصویب رسید: نشستی بین وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و همچنین دادسرا و پلیس.» به نحوه اجرای آن با توجه به اولویت های مورد نظر اشاره شد.

شالبافیان از امکان استفاده آژانس های مسافرتی، هتل ها، راهنمایان تور و گردشگران خارجی از سیم کارت های گردشگری خبر داد. «ما خواسته بودیم که در این طرح فعالان گردشگری در اولویت قرار گیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فهرستی از آژانس های مسافرتی را ارائه دهیم تا این فرصت را به آنها ارائه دهیم.»

برای اجرای این طرح موسسات تایید شده دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی تعیین شده اند.

وی همچنین اعلام کرد که در مرحله بعدی این مصوبه امکان استفاده گردشگران خارجی از این سیم کارت ها وجود خواهد داشت و این موضوع نیز مورد توافق قرار گرفته است. این در حالی اتفاق می‌افتد که اگر گردشگران بتوانند رومینگ سیم کارت خود را با یکی از اپراتورهای کشور راه‌اندازی کنند، می‌توانند به اینترنت بدون فیلتر دسترسی داشته باشند.

به گفته معاون گردشگری، این مصوبه با اولویت حمایت از فعالان گردشگری به صورت گام به گام اجرایی می شود: این طرح تصویب و ابلاغ شده است و بر اساس مصوبه و اولویت ها به مجریان ارائه خواهیم کرد. اجرای گام به گام این تصمیم در آینده مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است کارگروه فیلترینگ موضوع اینترنت کلاس درس را با جدیت دنبال می کند. سال گذشته وزارت علوم اعلام کرد که با تصویب این نهاد، دسترسی ویژه به اینترنت برای اعضای هیات علمی دانشگاه فراهم می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا