اخبار روز

اینترنت در این شهرها قطع خواهد شد

از ابتدای شهریور ماه، وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت چندین بار اعلام کرده بودند که به منظور نوسازی و توسعه بیشتر ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت، بر اساس نیازسنجی و طراحی های قبلی، تجهیزات لازم تحویل و تحویل داده شده است. تعویض و نوسازی تجهیزات آغاز شده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت با صدور اطلاعیه ای مناطقی را که در هفته سوم مهرماه (۲۳ تا ۲۹ مهرماه) به دلیل افزایش ظرفیت زیرساختی در کشور ممکن است دچار قطعی موقت اینترنت شوند را اعلام کرد.

به گزارش فارس، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر افزایش 50 درصدی ظرفیت IP شبکه اصلی کشور و ارتقای کیفیت ارتباطات، رعایت فنی لازم اقداماتی برای ارتقا و تکامل تجهیزات شبکه بعد از نیمه شب و در دوره‌های کم استفاده از شبکه، که ممکن است منجر به ناپایداری موقت شبکه در برخی مناطق شود.

جزئیات و برنامه تغییرات در هفته آینده در جدول زیر شرح داده شده است:

لازم به ذکر است که از ابتدای شهریورماه تاکنون چندین بار وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت اعلام کرده بودند که به منظور نوسازی و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و بر اساس نیازسنجی و طراحی های قبلی، تجهیزات مورد نیاز تحویل داده شده و با تعویض و نوسازی تجهیزات شروع شده است.

برای این منظور بر اساس فرآیند رایج و مصوب، تغییراتی در ساعات کم بار شبانه روزی (بیشتر در صبح) به صورت توقف فنی انجام می شود. با این حال، برخی از رسانه ها بر اساس گزارش منظم NetBlocks به این موضوع پرداخته اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا