دانستنی ها

با مصرف این میوه‌ها نیاز بدنتان به قند را تامین کنید! / معرفی 7 میوه شیرین و سرشار از مواد مغذی!

بسیاری از افراد تمایل زیادی به مصرف مواد غذایی شیرین دارند. مصرف زیاد این مواد غذایی در طولانی مدت عوارض زیادی دارد. برای جلوگیری از این عوارض قصد داریم تا با معرفی 7 میوه شیرین جایگزینی برای این مواد مضر معرفی کنیم.

اگرچه لذت بردن از غذاهای شیرین ذاتاً عادت بدی نیست، اما مصرف روزانه غذاهای مضر حاوی قند افزوده مطمئناً با پیامدهای منفی و مضر مختلفی برای سلامت بدن همراه است.

اگر طعم شیرین را دوست دارید، حتما از میوه هایی که در ادامه این مقاله به آنها اشاره کردیم استفاده کنید.

1. خرما

این میوه خشک، جویدنی و نرم ممکن است یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی باشد که عاشق غذاهای شیرین هستند. انواع خرما به طور طبیعی سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است و از این نظر مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کند. برای داشتن یک میان وعده با کیفیت و شیرین می توانید از هر نوع کره بادام زمینی با خرما استفاده کنید.

2. انجیر تازه

انجیر، به خصوص اگر کاملا رسیده باشد، طعم بسیار شیرین و بافت نسبتاً چسبنده ای دارد و می تواند جایگزین با کیفیتی برای غذاهای شیرین رایج مانند کیک و کلوچه باشد. انجیر همچنین دارای فیبر بالایی است و افزودن آن به صبحانه، ناهار، میان وعده، دسر یا نان غلات کامل می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد.

3. گلابی

گلابی، میوه ای آبدار و شیرین، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و می تواند گزینه ای با کیفیت برای افرادی باشد که عاشق طعم های شیرین و دسرهای مختلف هستند. افزودن دارچین و زنجبیل به تکه های گلابی خرد شده و پختن آن ها در فر می تواند یک دسر با کیفیت و شیرین به شما بدهد.

4. انگور قرمز

دانه های انگور قرمز به طور کلی طعم شیرین و ترش شدیدی دارند و همچنین مقادیر خوبی از ویتامین C، ویتامین K و آنتی اکسیدان ها را تامین می کنند. بنابراین کسانی که  آب‌نبات‌ها یا بستنی‌های یخ دوست دارند می توانند به جای آن از انگور قرمز استفاده کنند. قرار دادن انگور قرمز در فریزر نیز می تواند غذایی خنک و جذاب به شما بدهد.

5. آناناس

آناناس، یکی از میوه های استوایی، سرشار از فیبر، ویتامین C و بروملین است. بروملین متعلق به گروه آنزیمی است و ممکن است به تسکین التهاب و بهبود کیفیت گوارش کمک کند. افرادی که عاشق نوشیدنی های شیرین هستند می توانند از تکه های آناناس منجمد برای تهیه نوشیدنی های سرد، طبیعی و فوری استفاده کنند. افزودن دارچین به تکه های آناناس و پختن آن ها در فر به مدت 2 تا 3 دقیقه می تواند یک دسر سبک و سالم به شما ارائه دهد.

6. سیب

سیب دسر نسبتاً شیرین است و ترد و تازگی خاصی دارد. هر سیب با اندازه متوسط ​​حدود 4 گرم فیبر و 100 کیلو کالری انرژی برای بدن فراهم می کند و همچنین حاوی مقدار مناسبی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است. البته افزودن کره آجیل یا دانه به سیب می تواند باعث افزایش مصرف پروتئین و غلظت طعم شیرین در این غذای ساده شود.

7. هلو

هلو، یکی از میوه های آبدار و با طراوت، طعم شیرین جذابی دارد و منبع خوبی از ویتامین های A و C است. البته هر چه هلو رسیده تر باشد شیرین تر می شود. اضافه کردن دارچین و زنجبیل به تکه‌های هلو خرد شده و گریل کردن آن‌ها به مدت 4 تا 5 دقیقه می‌تواند یک دسر یا میان‌وعده جذاب باشد.

منبع: برنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا