اخبار روزعمومی

کتابخانه “گابریل گارسیا مارکز” به عنوان بهترین کتابخانه جهان معرفی شد!/ تصاویر

کتابخانه “گابریل گارسیا مارکز” در بارسلونا توسط فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابخانه‌ای به عنوان بهترین کتابخانه عمومی جدید در جهان شناخته شد!

به گزارش گاردین، برای عاشقان کتاب، جایی بهتر از کتابخانه بر روی زمین وجود ندارد. این مکان به آنها راحتی، آسایش و لذت خواندن را دو چندان می‌کند. و کتابخانه “گابریل گارسیا مارکز” در شهر بارسلونا، اسپانیا، همین تجربه را به عنوان بهترین کتابخانه عمومی جدید در جهان برای خوانندگان ایجاد می‌کند!

در اعلام این جایزه، هیئت داوران از کتابخانه مارکز به دلیل معماری و رویکرد نوآورانه آن برای تشویق مردم محلی به استفاده از این منابع تمجید کردند. علاوه بر این، آنها همچنین از نحوه تعامل کارکنان با جامعه محلی، انعطاف پذیری فضاها و خدمات، تعهد به یادگیری و پایداری ساختمان تمجید کردند.

کتابخانه "گابریل گارسیا مارکز" به عنوان بهترین کتابخانه جهان معرفی شد!/ تصاویر

مدیر کتابخانه “گابریل گارسیا مارکز”، نئوس کاستلانو، در واکنش به این خبر، گفت: “ما به دلیلی دقیقاً این جایزه را دریافت کرده‌ایم. ما مدلی را انتخاب کردیم که کتابخانه را در تطابق با فضای خانه طراحی کند. مکان‌هایی را انتخاب کردیم که به افراد احساس خانه داشتن می‌دهد. این امر سبب شده است که بچه‌های کوچک و افراد مسن ساعت‌ها را در کتابخانه سپری کنند. آن‌ها نه فقط برای امانت کتاب به این‌جا می‌آیند، بلکه وقت بیشتری را در این مکان سپری می‌کنند. این کتابخانه واقعاً نیازمند بوده است، زیرا در یک منطقه پرجمعیت و با تعداد زیادی دانش‌آموز قرار دارد.”

کتابخانه "گابریل گارسیا مارکز" به عنوان بهترین کتابخانه جهان معرفی شد!/ تصاویر

کاستلانو اعتراف کرد که هرگز انتظار دریافت این جایزه را نداشت. وی در ادامه افزود: این مکان به قدری پرطرفدار است که با وجود گنجایش 800 نفر، گاه بیش از 1300 نفر در آن شرکت می کنند که بسیاری از آن ها برای آنچه که وی «گردشگری کتابخانه ای» می نامد، یعنی دیدن مکان و گرفتن تصویر می آیند. این موسسه در پایان سال جاری «اتاق حواس» را برای کودکان با نیازهای ویژه و مشکلات یادگیری افتتاح می کند.

کتابخانه "گابریل گارسیا مارکز" به عنوان بهترین کتابخانه جهان معرفی شد!/ تصاویر

«گابریل گارسیا مارکز» یکی از نویسندگان آمریکای لاتین بود که برای مدتی در بارسلون زندگی می‌کرد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۵ در این شهر به سر می‌برد. این کتابخانه مجموعه‌ای ‌شامل ۴۰ هزار سند مرتبط با ادبیات آمریکای لاتین را در اختیار داشته و همچنین ایستگاه رادیویی محلی «رادیو ماکوندو» را به افتخار دهکده خیالی ماکوندو در رمان مشهور گارسیا مارکز، «صد سال تنهایی» راه‌اندازی کرده بود.

«مارکز» را پس از «میگوئل سروانتس» نویسنده قرن هفدهمی «دون کیشوت»، محبوب‌ترین نویسنده اسپانیایی زبان می‌شمارند. علاوه بر محبوبیت ادبی، مارکز برای خلق سبک ادبی «رئالیسم جادویی» هم شهرت زیادی به دست آورد. رئالیسم جادویی در بر خود المان‌های فانتزی و جادویی را در محیط زندگی روزمره جا می‌دهد. با این حال، این‌ها تنها افتخارات ادبی مارکز نیستند.

«صد سال تنهایی» معروف‌ترین رمان نوشته این نویسنده کلمبیایی است و «پاییز پدرسالار» (۱۹۷۵) و «عشق سال‌های وبا» (۱۹۸۵) نیز از سایر آثار شناخته شده او به شمار می‌روند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا