اخبار روز سینما

این کارگردان درباره واگذاری دو پروژه بلوکه شده خود تبریزی تصریح کرد: خیابان های خلوت برای همیشه آرشیو شد / خبری از دیار کهن نیست

کمال تبریزی که این روزها مشغول اکران فیلم «دوستاز» در اکران است، از توقیف دائمی «خیابان های آرام» و قرار گرفتن در آرشیوی غیرقابل اکران خبر داد. گفت خبری از سریال زمین کهن نیست.

به گزارش پی ام آپ، کمال تبریزی به بهانه اکران فیلم سینمایی «دیستاز» گفت و گوی مفصلی با ایسنا انجام داد و در کنار این فیلم به نکات مهمی درباره «خیابان های آرام»، «سرزمین کهن»، «سیشلیک» و «سیشلیک» اشاره کرد. گزارش یک جشن».

تبریزی گفت: به نظر می رسد «خیابان های آرام» برای همیشه تعطیل شده است.

او توضیح داد: «از آقای رضوی (تهیه کننده) شنیدم که فیلم را تحویل داده و هزینه های تولید آن را بر عهده گرفته است. الان هم فیلم در آرشیو است و دیگر امکان نمایش آن وجود ندارد. به نظر من به راحتی می توان آن را پیش بینی کرد، اما جاده مسدود شده و به نظر می رسد که قفسه بندی شده است.»

به گفته کمال تبریزی، علاوه بر فیلم «خیابان های آرام»، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی کیا نیز همین وضعیت را دارد. هزینه های آن به تهیه کننده برگردانده شده و در خود پرونده موجود است.

محمدرضا فروتن و حسن معجونی در نمایی از فیلم “خیابان های ساکت”

تبریزی با بیان اینکه قبل از «خیابان های آرام» در حین ساخت «لیلی با من ایس» و «مارمولک» نیز چنین مشکلاتی را تجربه کرده است، گفت: بیشترین سختی را در ساخت فیلم «لیلی با من ایس» تجربه کردم و رنج کشیدم تا اینکه تونستم انجامش بدم چون اولین فیلم من بود این سخت ترین فیلمیه که من ساختم و حتی یادم میاد یه روحانی اومد وزارت ارشاد و گفت نمیذارم این فیلمو بسازی. از نظر پروجکشن و فرافکنی، “مارمولک” سخت ترین فیلم من تا به حال است.

اگرچه مدیران صداوسیما مدام درباره پخش سریال «سرزمین کهن» صحبت می کنند، اما تبریزی توضیح داد: خبری نیست و فقط اعلام می کنند که می خواهیم پخش کنیم اما با من صحبتی نکرده اند.

این کارگردان درباره واگذاری دو پروژه بلوکه شده خود تبریزی تصریح کرد: خیابان های خلوت برای همیشه آرشیو شد / خبری از دیار کهن نیست
شهاب حسینی در نمایی از سریال سرزمین کهن

این کارگردان درباره فیلم سینمایی «سیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان و توقیف طولانی مدت آن نیز گفت: چقدر فیلم «سیشلیک» خوب بود و چقدر در حق آن ظلم شد، من هم به مهدویان گفتم ای کاش این فیلمنامه به دست من برسد و در آن زمان سعی می‌کردم از این‌گونه برخورد با فیلم جلوگیری کنم، زیرا «سیشلیک» در تولید، مدل، تکنیک و مفهوم اشتباهاتی دارد که باعث شده فیلم به این شکل رها شود، در غیر این صورت ، موضوع بسیار جالبی دارد و به روزتر از آن است که منتشر شود.”

وی درباره نادرست بودن توقیف فیلم‌ها گفت: «متاسفانه به نظر می‌رسد هیچ‌کس فکر نمی‌کند که این خیلی بد است که یک کشور فیلمی را ممنوع کند و توقیف بماند! بگو کسی که حسابش روشن است از محاسبه می ترسد، اگر واقعاً اینطور نیستیم (آنطور که در فیلم نشان داده شده است) چه اشکالی دارد که کسی فیلم انتقادی بسازد؟ حرف های آن فیلم درست است یا چیزی می گوید که ممکن است در جامعه اتفاق بیفتد وگرنه دلیلی برای ممنوعیت وجود ندارد.»

تبریزی درباره «طناز» تکشوی نیز توضیح داد: نمی دانم چرا در برخی جاها اینقدر بد گرفته شده و چرا برخی نمی خواهند و یا پیشقدم نمی شوند شعارهایی که در جامعه مطرح می شود را مطرح کنند. ” من فکر می کنم کمبود یا ناتوانی گروه مرجع در پاسخگویی به آثار صوتی و تصویری برای تولید و انتقال این نوع برنامه ها مشکل اصلی است، زیرا حتی یک «سخت گفتاری» جدی هم نمی بینیم. وارد حوزه هایی می شود که می توان حرف های مگو را زد.. به نظر من یک نگاه غلط، سهل انگارانه و سطحی به این نوع مسائل وجود دارد که مانع تولید برنامه می شود و تا جایی که من می دانم در این زمینه ساترا همچنین از ادامه تولید این برنامه جلوگیری کرد؛ هرچند 6 قسمتی که تولید و پخش شد به جایی نرسید که مشکل ساز شود، اما نمی دانم چرا ادامه پیدا نکرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا