اخبار روز

وام‌های خرد زیر 100 میلیون را بدون ضامن دریافت کنید!

سخنگوی دولت با اشاره به وام‌های خرد در زیر ۱۰۰ میلیون تومان که نیاز به ضامن ندارند، بیان کرد که در صورتی که بانک‌ها برای اینگونه وام‌ها ضامن از متقاضیان خواستند، می‌توانید مشکل را به معاونت نظارت بانک مرکزی گزارش دهید.

به گزارش پی ام آپ، دولت سیزدهم اعلام کرد که هدف از برجام رسیدن به لغو مؤثر تحریم‌ها بوده و به دنبال توافق برای خود توافق نمی‌گردد. در کنترل اطلاعات منفی که برای ایران منتشر می‌شود، سخنگوی دولت با شیوه‌های نوینی همچون استفاده از ماهواره خیام، موفق به شناسایی منابع کشت و کار، نفت، زمین و آب در سراسر کشور شده است. در حالی که در این دو سال هم موفقیت‌های زیادی به دست آمده، رسانه‌ها بیشتر تمرکز خود را بر اخبار منفی گرفته‌اند.

 همچنین، دولت سیزدهم از رشد اقتصادی و ایجاد شغل برای کارگران و مردم به عنوان اولویت‌های اصلی خود اعلامی کرده است. در این زمینه، ایجاد بیش از ۵،۰۰۰ مجموعه صنعتی نیمه فعال و مشکل‌دار در دو سال گذشته تلاش دولت برای حل مشکلات کاری و ایجاد شغل است. همچنین، تلاش برای تأمین اولین دستاوردهای کتاب درسی به دانش‌آموزان و همچنین کاهش نرخ بیکاری از دو رقمی به ۹ درصد نیز موفقیت‌های دیگری هستند که در دو سال گذشته دست یافته‌اند.

به طور کلی، سخنگوی دولت سیزدهم شفافیت در ارائه اخبار مثبت و منفی در کنار ایجاد رشد اقتصادی و شغل را از اولویت‌های خود دانسته است.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دوقطبی بین بخش خصوصی و دولت نداریم، تصریح کرد: چهار میلیون شغل نیاز داریم که دولت در این زمینه دو اقدام مهم انجام داد که یکی از آنها سهولت کار بود. برای فعالیت شرکت‌ها و فعال‌سازی پورتال مجوز، اینکه 97 درصد مجوزها از طریق سامانه اعطا می‌شود، جهشی اساسی در حوزه شرکت‌های بخش خصوصی است که در این راستا حمایت‌هایی را نیز انجام داد تا این امر با سهولت بیشتری انجام شود. در سال 1401 تسهیلات بانکی را 45 درصد افزایش داد که 84 درصد نقدینگی آن به توسعه مشاغل اختصاص یافت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه سیستم بانکی ما سیستم بانکی سالم و بی عیب و نقصی نیست، اذعان داشت: بسیاری از بانک های ما زیان می دهند، نقدینگی ایجاد نمی کنند و به سمت بخش تولیدی هدایت نمی شوند، دولت برای همه اینها برنامه دارد. اکثر بانک های دولتی ما زیانده بودند، اما با اجتناب از سرریز، بدهی های کلان دولت به بانک ها را پرداخت کردیم. در حال حاضر همه آنها غیر از بانک سپه زیانده هستند و بانک مرکزی هم ناهماهنگی بانک ها را برنامه ریزی کرده که باعث ایجاد پول می شود.

وی ادامه داد: همه بانک ها ماه به ماه مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس آن اجازه داده می شود برای یک ماه آینده تسهیلات بدهند، یعنی طراحی به گونه ای انجام شد که بانک به سمت اقدامات مولد حرکت کند و اگر به سمت اقدامات ناسالم رفت. محدودیت های بیشتری خواهد داشت از همین رو در حوزه های مختلف بانک مرکزی برنامه های متفاوتی برای سالم سازی بانک ها دارد. اصلاح عدم تعادل شبکه بانکی یکی از اصلاحات عدم تعادل است.

بهادری جهرمی به این موضوع اشاره کرد که در صورتی که درخواست وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون ریال را دارید، نیاز به ضامن ندارید و در صورتی که بانک برای بررسی درخواست وام خود از شما ضامن بخواهد، می‌توانید این موضوع را به معاونت نظارت بانک مرکزی گزارش کنید. همچنین، در صورتی که وام مرتبط با شما قانونی است و بانک در نحوه پرداخت به شما سختی کرده است، حتماً باید این موضوع را به بانک مرکزی گزارش کنید.

سخنگوی دولت درمورد مشکلات حوزه مسکن نیز توضیح داد که در حال حاضر به حدود چهار میلیون مسکن نیاز داریم و از این تعداد، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن تأمین شده که در همین دولت تحویل داده خواهند شد. همچنین، در هفته جاری دولت قصد دارد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تحویل دهد و ۴۵۰ هزار واحد دیگر نیز در دست سازندگان است.

وی ادامه داد که مسکن موضوعی مهم برای دولت محسوب می‌شود و به همین خاطر، دو کار ساختاری جدی انجام داده‌اند. اولین کار، راه‌اندازی کمیته ویژه مسکن در دولت است که هفتگی جلساتی برگزار می‌کنند و درباره نهضت ملی مسکن تصمیم‌گیری می‌کنند و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. دومین کار، اصلاح نظام پرداخت اتحادیه‌های املاک و ساماندهی اتحادیه‌های مسکن برای کوتاه مدت است. همچنین، سامانه‌ای راه‌اندازی شده است تا موجر و مستأجر عقد خود را در آنجا ثبت کنند. این اقدامات به موقتی کاهش مشکل اجاره‌نشینان منجر می‌شود تا زمانی که مشکل اساسی در حوزه ساخت مسکن رفع شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا