اخبار روز سینما

این هر رابطه عاشقانه را از بین می برد!

حفظ رابطه همسران نیازمند تلاش و توجه فراوان است. گاهی اوقات رفتار اشتباه می تواند کل رابطه عاشقانه شما را از بین ببرد. یکی از این اشتباهات به ظاهر کوچک، مقایسه همسرتان با دیگران است. این امر باعث ایجاد احساس حسادت و بی کفایتی در همسر و دلسردی و کناره گیری می شود.

مقایسه همسر با دیگران بسیار خوب و مفید است اگر بخواهید امید بدهید، اما این کار در بسیاری از موارد می تواند مضر و آسیب زا باشد. در این مقاله دلایل مقایسه زوجه با دیگران را بیان می کنیم.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

دلایل مقایسه همسر با دیگران

بسیاری از زنان و مردان همسر خود را با دیگران مقایسه می کنند، برخی این مقایسه را راهی برای ایجاد انگیزه در همسر و تلاش بیشتر برای بهبود یا تغییر رفتار اساسی خود می دانند، در حالی که چنین روشی نه تنها مؤثر نیست بلکه بسیار مضر است.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

قیافه همسر را با دیگران مقایسه کنید.

مقایسه ظاهر همسر با دیگران یکی از بزرگترین اشتباهات زوجین است که آسیب های بسیار مخربی به زندگی مشترک آنها وارد می کند. با این کار کم کم اعتماد به نفس همسرتان از بین می رود و نسبت به شما سرد و کینه توز می شود. در نظر داشته باشید که ظاهر حرف اول را در زندگی مشترک نمی زند و آنچه بر ثبات زندگی زناشویی تاثیر می گذارد درک زوجین و ارتباط آنها با یکدیگر است. ممکن است با مقایسه ظاهر همسرتان با دیگران، به تدریج طلاق عاطفی را تجربه کنید.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

عدم اعتماد به نفس یکی از دلایل مقایسه همسر با دیگران است

یکی از دلایل رایج برای مقایسه همسر با دیگران عدم اعتماد به نفس است. متأسفانه فردی که به اندازه کافی به خود اعتماد دارد، هر چقدر هم که شرایط خوب باشد، هرگز احساس رضایت نمی کند و همیشه خود را با دیگران مقایسه می کند. این افراد دارایی دیگران را بهتر از دارایی خود می دانند و به همین دلیل همیشه همسر خود را به خاطر نداشته های خود سرزنش می کنند. این امر کم کم باعث ایجاد موقعیت هایی مانند منفی نگری، حسادت، ایجاد بیگانگی، تحریک پذیری، انتقاد مداوم، جلب توجه، دروغگویی و باعث دعواهای زیاد زن و شوهر می شود.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

کمال گرایی یکی از دلایل مقایسه همسر با دیگران است.

کمال گرایی به سه دلیل اتفاق می افتد، کمال گرایی خودمحور، کمال گرایی دیگر گرا، کمال گرایی ناشی از جامعه، ویژگی افراد کمال گرا ترس و اضطراب است و به هر نحوی می تواند مضر باشد. حال در نوع دیگری از کمال گرایی با مشکلی مانند مقایسه همسر خود با دیگران مواجه خواهیم شد. افراد آرمان گرا همیشه به دنبال بهترین ها هستند. یک زن کمال گرا مدام وضعیت مالی خود را با دیگران مقایسه می کند و از شوهرش می خواهد که تمام خواسته های مادی را برآورده کند و کاستی های زندگی را به گردن شوهرش می اندازد.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

تأثیر ظاهر در مقایسه همسر با دیگران.

متاسفانه یکی از دلایل مقایسه همسر خود با دیگران و عواقب آن این است که ما فقط به جنبه های ظاهری زندگی دیگران توجه می کنیم. برخی از ما بر اساس آنچه از ظاهر زندگی دیگران استنباط می کنیم، تصور می کنیم که آنها در شرایط بهتری نسبت به ما زندگی می کنند یا از ما شادتر هستند.

یکی از دلایل تغییر رفتار مردان پس از ازدواج و همچنین تغییر رفتار زنان در دنیای امروز، وابستگی به دنیای مجازی است. دنیای مجازی باعث شده افراد جامعه فقط لحظات شاد یا جنبه های مثبت زندگی دیگران را ببینند. بنابراین فکر می کنند مشکل یا کمبود فقط مختص زندگی شخصی آنهاست.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

عیوب یا خصوصیات متفاوت همسر را نپذیرید

همه ما تفاوت های فردی و خانوادگی داریم. اگر فردی این تفاوت ها را نپذیرد، همیشه در حال جنگ برای تغییر آنهاست. مثلاً زنی از خانواده ای با فرهنگ غیر مذهبی که با مرد مذهبی ازدواج می کند مدام به دنبال تغییر عقاید شوهرش است. او همسرش را با مردانی مقایسه می کند که با افکار او موافق هستند.

این رابطه عاشقانه شما را از بین می برد!

عواقب مقایسه همسرتان با دیگران

وقتی همسرت را با فرد دیگری مقایسه می‌کنی، از نظر خود چهره او را پایین می‌آوری و کم کم علاقه‌اش را از دست می‌دهی. سردی در روابط همه جنبه های زندگی را شامل می شود و حتی می تواند بر روند تربیت فرزندان تأثیر بگذارد. از طرفی مقایسه های اشتباه باعث می شود طرف مقابل احساس کند همسرش او را آنطور که هست نپذیرفته و دیگر علاقه ای به او ندارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا