دانستنی ها

عادت ساده ای که باعث می شود زودتر خوابتان ببرد!

پزشکی، یک عادت بهداشتی ساده را به اشتراک گذاشته که باعث میشه شما سریع تر بخوابید. او ادعا می‌کند روال شبانه مسواک زدن می‌تواند شما را بخواباند.

شما باید عادات مناسبی را در مورد خواب ایجاد کنید، و حتی چیزی به سادگی مسواک زدن دندان های خود در شب می تواند به شما کمک کند سریعتر به خواب بروید. به گفته پزشک، مسواک نزدن دندان ها در شب می تواند سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد و شانس خواب شما را محدود کند. متخصص خواب و سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا، دکتر. دیوید کولمن می گوید که بهداشت خواب خوب راهی عالی برای مبارزه با بی خوابی است. وقتی از او پرسیده شد که مهمترین استراتژی بهداشت خواب او چیست، او پاسخ داد: “برای من شخصا، مهمترین تکنیک بهداشت خواب که استفاده می کنم مسواک زدن است.”

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، او می افزاید: مسواک زدن این سیگنال را به بدن می فرستد: «هی، می دانی بعدش چه می شود». او توضیح می دهد که داشتن یک اتاق تاریک و خنک یکی دیگر از ملاحظات بهداشتی مهم برای خواب است. آیا می توان از راهکارها یا داروها برای این کار استفاده کرد؟ به خواب رفتن و خواب ماندن؟هدف از خواب ناک اوت کردن شما نیست، بلکه این است که با آرامش از خواب بیدار شوید. داروها ممکن است به شما کمک کنند تا بخوابید، اما همچنین باعث می شوند که با احساس بدتری از خواب بیدار شوید.“.

مشکلات خواب ماندن می‌تواند ناشی از بی‌خوابی و آپنه انسدادی خواب* باشد. بنابراین، این موارد را در نظر بگیرید. هم چنین در نظر بگیرید که بیدار شدن در شب امری طبیعی است.

او می گوید یک راه معمول برای به خواب رفتن روشن نگه داشتن تلویزیون به عنوان صدای پس زمینه است، اما او آن را توصیه نمی کند. دکت. کلمن می گوید: «دلیل مخالفت من با خوابیدن با تلویزیون روشن این است که تلویزیون منبع نوری است که نیاز به توجه فعال دارد. اگر کسی واقعاً برای به خواب رفتن به کمک تلویزیون نیاز دارد، توصیه می کنم به رادیو گوش دهید زیرا رادیو منبع نور نیست و نیازی به توجه فعال ندارد.“.

از تلویزیون، تلفن همراه و تبلت خودداری کنید زیرا نور آبی ساطع شده از این دستگاه ها می تواند تولید ملاتونین را به تاخیر بیندازد و مانع از خواب زودتر شما شود.

* آپنه انسدادی خواب زمانی رخ می دهد که مجرای تنفسی فوقانی به طور جزئی یا کامل مسدود شده و باعث می شود دیافراگم و عضلات قفسه سینه بیش از حد کار کنند و هوا وارد ریه ها شود. تنفس اغلب با خروپف پر سر و صدا و حرکات سریع بدن همراه است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا