دانستنی ها

این غذاها را با هم نخورید و سالم بمانید!

“آیا یک ایرانی را با من اشتباه می گیرند؟!”

همه مردم بدون توجه به رنگ، نژاد، جنسیت و ملیت اشتباه می کنند! ما آفریده شده ایم که اشتباه کنیم! اصلاح اشتباهات ما مهم است!

به گزارش محلاتو، شایعات زیادی در دنیای غذا وجود دارد. یک غذای گیاهی خاص را نخورید زیرا به مشکل بر می خورید یا شنیده ایم که مدت ها پیش خربزه عسل نخورده اید زیرا قرار است بمیرید! اما آیا واقعاً غذاها می توانند بر علیه یکدیگر تأثیر بگذارند؟

از آنجایی که برخی از غذاها سرد و گرم هستند، برای مقابله با اثرات منفی آنها باید با طیف وسیعی از غذاها مصرف شوند. اگر این نکات کوچک را بدانید، از غذایی که می خورید لذت خواهید برد و مشکلی نخواهید داشت. به عنوان مثال، وقتی بارها ماهی می خورید، درد دل را تجربه می کنید. خوب، اگر بدانید چه ادویه‌هایی برای ماهی مفید هستند و از آن‌ها استفاده کنید، آیا می‌دانید بعد از خوردن ماهی چه بخورید تا بیمار نشوید، مفید نیست؟ به همین دلیل است که دانستن این موضوعات و همچنین یادگیری نحوه آشپزی به بهترین شکل ممکن بسیار خوب است.

عدسی بدون فرشته
عدس بسیار خوشمزه است. اما بیشتر افراد بعد از خوردن آن احساس نفخ می کنند که یکی از ویژگی های عدس شیرین است! بنابراین آیا راه بهتری برای استفاده از گلپر وجود دارد؟ گلپر، این گیاه معطر و بامزه که فقط در کشور ما یافت می شود! عدس را با گلپر بخورید تا از خواص ضد نفخ آن بیشترین بهره را ببرید.

پنیر بی دوست!
چه مفهومی داره؟! آیا شنیده اید که خوردن پنیر خالی باعث عقب ماندگی ذهنی می شود؟ اما آیا این حقیقت دارد؟ پنیر باعث متابولیسم فسفر زیادی می شود و وقتی فسفر کم است مغز کندتر کار می کند، اما اگر مثلاً پنیر را با گردو بخورید این فسفر سوخت کمتر می شود.

ماست و اسفناج
یک پیش غذای خوشمزه به نام بورانی یکی از افتخارات آشپزی ایرانی از ترکیب ماست و اسفناج بیرون می آید! البته خوردن این دو با هم کشنده نیست، اما از آنجایی که ماست حاوی کلسیم و اسفناج حاوی آهن است، آهن موجود در اسفناج که منبع ضروری بدن است همراه با کلسیم جذب بدن نمی شود و به سنگ تبدیل می شود. ! متاسفانه بورانی اسفناج خوشمزه برای بدن مضر است!

ترشی و ماست
هیچ توجیه علمی محکمی وجود ندارد! اما طب سنتی می گوید که طبیعت ماست و ماریناد (به دلیل وجود آب و آبلیمو یا سرکه) سرد است و باعث ناراحتی معده و ضعف بدن می شود.

ماست و گوشت قرمز
گوشت قرمز سنگ آهن است. ماست همچنین سرشار از کلسیم است. بنابراین، همانطور که بورانی اسفناج برای ما مضر است، این ترکیب نیز از جذب آهن جلوگیری می کند و همچنین باعث سوء هاضمه و مشکلات معده می شود.

ممکن است بارها آنها را با هم خورده باشید. ممکن است سلیقه آنها مانع از رعایت آنها شده باشد. شاید به راحتی مشکلات زیر را پذیرفته باشید! بستگی به اراده شما داره!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا