اخبار روز

این سربازان دو ماه کسر خدمت می گیرند

حسینیه غلامحسین سه شنبه 27 تیر ماه در حاشیه بازدید از مرکز تربیت معلم کرج در جمع خبرنگاران گفت: نهضت بزرگ مهارتی نیاز روز کشور است و مهمترین رکن توسعه و دستیابی به اهداف برنامه هفتم است. وجود نیروی انسانی متخصص».

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه سراسری اوقات فراغت دانش آموزان 12 تا 15 ساله و 15 تا 18 ساله در حال تهیه است، گفت: در این راستا 11 هزار رشته در رشته های صنعت، کشاورزی و … در دو بخش ارائه شده توسط ادارات دولتی و افراد خصوصی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دوره ها به گونه ای طراحی شده است که در تابستان یک، دو و سه به پایان برسد.

حسینی نیا با اشاره به اینکه لایحه احراز صلاحیت سربازان وظیفه نیز از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، افزود: بر اساس آن برای مشمولانی که کاردانش را به پایان رسانده اند، مزایای ویژه ای مانند کسر دو ماه از مدت خدمت سربازی در نظر گرفته شده است. آموزش قبل از خدمت سربازی

وی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای اصلی طرح های فوق جلوگیری از ایجاد افراد متوفی (جوانانی که انگیزه، مهارت و تحصیلات کافی برای ورود به بازار کار ندارند) است و تاکید کرد: این افراد بخشی از فعالان کشور هستند. جمعیت، اما تاثیری بر تولید ملی ندارند. .

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی از طریق تربیت نیروهای ماهر حاصل می شود، ادامه داد: با ایجاد شرایط عادلانه برای تربیت نیروهای ماهر، همه می توانند از دانش و مهارت کافی برای داشتن شغلی شایسته برخوردار شوند.

وی افزود: ایران در صد سال اخیر یکی از پیشگامان آموزش حرفه ای بوده و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در بین جوامع به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح مهارت آموزی عملیاتی تصریح کرد: در حال حاضر 46 هزار اتحادیه در کشور در قالب طرح کار آموزی کارشناسی ارشد وارد کار شده اند که با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم این تعداد را به 1400 واحد برسانیم. 000 واحد

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص تعداد جمعیت فعال که هیچ نقشی در تولید ملی ندارد، ادامه داد: متاسفانه این روزها با ارائه امکانات یک هتل پنج ستاره در منزل، بسیاری از والدین این روزها منجر به ایجاد برخی جوانان می شوند. امکانات رفاهی یک هتل پنج ستاره را ندارند انگیزه کافی برای کار و یادگیری مهارت دارند. .

حسینی نیا گفت: در حال حاضر 16 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که اجرای طرح های مذکور از مرگ آنها در آینده جلوگیری می کند.

وی گفت: به نظر می رسد بین دو تا سه میلیون فوتی در کشور وجود دارد که باید ابتدا با فرهنگ سازی انگیزه مهارت آموزی در آنها ایجاد شود و سپس شرایط گذراندن دوره های تعریف شده برای آنها فراهم شود.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا