دانستنی ها

این روغن در تقویت حافظه موثر است.

روغن نعناع فلفلی برای کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه موثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان تایید کرده اند که رایحه درمانی با روغن نعناع پتانسیل تسکین درد فوق العاده ای دارد. این مطالعه بر روی بیمارانی که پس از جراحی قلب باز دچار درد بعد از عمل شده بودند، متمرکز بود. درمان با روغن نعناع نه تنها در کاهش درد موثر بود، بلکه کیفیت خواب بیماران را نیز بهبود بخشید.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند: نتایج نشان می‌دهد که استنشاق اسانس نعناع می‌تواند شدت درد بیماران پس از جراحی قلب باز و در نتیجه استفاده بیماران از مسکن‌ها را کاهش دهد.

علاوه بر این، استفاده از این محصول گیاهی می تواند کیفیت خواب بیماران را در شب های اول بعد از عمل افزایش داده و آرامش بیشتری را برای آنها به ارمغان بیاورد. با توجه به تاثیر استنشاق اسانس نعناع فلفلی بر درد و کیفیت خواب، می توان نتیجه گرفت که این محصول گیاهی را می توان با خیال راحت به عنوان یک درمان مکمل برای تسکین درد پس از جراحی قلب و اطمینان از آسایش بیماران استفاده کرد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که عطر روغن نعناع باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری می شود.

محققان دریافته‌اند که روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است و می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر مانند نفخ، گاز و درد معده را کاهش دهد.

روغن نعناع می تواند ماهیچه های دستگاه گوارش را شل کند، که می تواند برای افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند مفید باشد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی از روغن نعناع می تواند به تسکین انواع خاصی از دردها از جمله سردرد و درد عضلانی کمک کند. احساس خنکی می تواند درد سوختگی های جزئی را نیز کاهش دهد.

منتول موجود در روغن نعناع می تواند به پاکسازی مجاری تنفسی کمک کند و آن را به یک عنصر ترجیحی در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفولانزای بدون نسخه تبدیل کند. تولیدکنندگان همچنین از آن در عطرسازی و استنشاق‌ها برای تسکین علائمی مانند احتقان و سرفه استفاده می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که عطر روغن نعناع باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری می شود.

می توانید از روغن نعناع به روش های مختلف استفاده کنید. می توان آن را برای رایحه درمانی استنشاق کرد، پس از رقیق شدن با روغن حامل روی پوست اعمال کرد، یا در پخش کننده برای پخش عطر در اتاق استفاده کرد. روغن های حامل که با نام های روغن پایه و روغن گیاهی نیز شناخته می شوند، روغن هایی هستند که از گیاهان به دست می آیند و برای مراقبت از پوست دست و صورت، ماساژ و رایحه درمانی به عنوان روغن پوست، به تنهایی یا رقیق شده با روغن های ضروری استفاده می شوند.

برخی افراد نیز چند قطره از این ماده معطر را به آب حمام خود اضافه می کنند.

با وجود فواید آن، افراد باید در استفاده از روغن نعناع مراقب باشند. این روغن یک روغن قوی است و در صورت استفاده مستقیم روی پوست می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا تحریک پوست در برخی افراد شود. همیشه توصیه می شود قبل از استفاده زیاد محصول را روی پوست آزمایش کنید.

کودکان، زنان باردار یا شیرده فقط باید با تایید یک متخصص مراقبت های بهداشتی از آن استفاده کنند، زیرا توصیه های عمومی اغلب استفاده از آن را تایید نمی کند.

مردم نباید روغن نعناع را مصرف کنند و فقط با راهنمایی یک متخصص آن را مصرف کنند، زیرا می تواند عوارضی مانند سوزش سر دل، برافروختگی، زخم های دهان و سردرد ایجاد کند.

این یافته های اولیه در مجله BMJ Supportive & Paliative Care منتشر شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا