اخبار روز

بررسی وضعیت طلا در بازار جهانی! / تاثیر فاکتورهای جهانی بر قیمت طلا!

در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بودیم دلیل این اتفاق افزایش اشتغال در بازار آمریکا بود که بیشتر از مقدار پیشبینی شده بود. دذ ادامه نگاهی به روند نرخ بهره در آمریکا خواهیم داشت.

با این حال، در همان زمان، نرخ بیکاری ایالات متحده به 3.8 درصد افزایش یافت و بر اساس گزارش پی ام آپ، از رشد 3.6 درصدی مارس فراتر رفت.

نتایج نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است فوراً افزایش بیشتر نرخ بهره را برای رساندن تورم به هدف بلندمدت خود یعنی 2 درصد در سال از حدود 3 درصد در نظر نگیرد. فدرال رزرو امسال سه فرصت دیگر برای افزایش نرخ بهره دارد: 20 سپتامبر، 1 نوامبر و 13 دسامبر.

بازار طلا در واکنش اولیه خود به آخرین آمار اشتغال اندکی افزایش یافت. هر اونس طلا در دسامبر با 0.56 درصد افزایش به 1977 دلار رسید.

یکی دیگر از عواملی که به حمایت از قیمت طلا کمک می کند، کاهش تورم دستمزدها است.

به گزارش کیتکو نیوز، اندرو هانتر، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در کپیتال اکونومیکس، گفت که تمام بخش‌های گزارش مشاغل آگوست نشان می‌دهد که شرایط بازار کار به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک شده است، به این معنی که فدرال رزرو بعید است که نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.

او افزود که این دیدگاه ما را تقویت می کند که حرکت بعدی فدرال رزرو کاهش نرخ بهره در نیمه اول سال آینده خواهد بود. ما همچنان انتظار داریم که شرایط ضعیف‌تر بازار کار به کاهش سریع تورم اصلی کمک کند و فدرال رزرو را متقاعد کند تا نرخ‌ها را شدیدتر از آنچه بازار در سال آینده پیش‌بینی می‌کند کاهش دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا