اخبار روز

“لاماری ایما” خودرویی که تیم رونالدو را با آن اسکورت کردند! | عکس

به گزارش پی ام آپ در حین انتقال تیم فوتبال النصر به محل اقامتشان در تهران، طبق تصاویری که در دسترس است، لاماری ایما به عهده داشت شدن اسکورت اتوبوس های آنها بود.

لاماری ایما یکی از خودروهایی است که با طراحی خاص و اسپرتش، بخشی از بازار خودروی ایران را به دست آورده است. این خودرو با مشخصات فنی قابل قبولی همراه است، اما نکاتی نیز دارد که قابلیت بهبود دارند.

طراحی بیرونی Lamari Emma به وضوح یادآور یک خودروی اسپرت است.

چراغ های اصلی نیز در دو طرف جلوپنجره قرار دارند. جلوپنجره بزرگ و مشکی ایما ظاهری خشن برای این خودرو ایجاد کرده است.

نمای جانبی Lamari Emma تا حدودی ساده است، اما خط شانه های مواج روی درها حسی عضلانی به خودرو می دهد. چرخ های خودرو نیز مشکی است که در ترکیب با رنگ های مختلف بدنه ظاهری جذاب برای این خودرو ایجاد می کند. البته ممکن است اندازه کوچک این چرخ ها برای سلیقه عموم کمی نامناسب باشد.

قسمت عقب جایی است که سقف با شیب قابل توجهی به درب پنجم خودرو ختم می شود. علاوه بر این، اتصال چراغ های خودرو در این نما باعث شده است که خودرو از آنچه به نظر می رسد عریض تر به نظر برسد.

وارد کابین شدیم. جایی که خوشه و صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی به یکدیگر متصل شده اند و بخش مهمی از داشبورد خودرو را به خود اختصاص داده اند. همچنین پنل تهویه کاملاً در مرکز داشبورد خودرو قرار گرفته است.

این خودرو، یک کراس‌اوور پنج نفره است که با دارا بودن فاصله بین دو محور ۲۷۱۵ میلیمتر، فضای مناسبی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. همچنین فرمان آن، از نوع دی کات است و حس اسپرتی به راننده منتقل می‌کند.

امکانات دیگر این خودرو شامل سقف پانوراما، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کیلومترشمار، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم سرگرمی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و امکان تنظیم گودی کمر است.

علاوه بر این‌ها، اگر نیاز به حجم بار بیشتری داشتید، می‌توانید صندلی‌های ردیف عقب را تا کنید.

همانطور که گفتیم این خودرو از نظر آپشن و امکانات دارای کاستی هایی است. به عنوان مثال گیربکس در این خودرو قابلیت تیپ ترونیک ندارد و راننده نمی تواند به صورت دستی دنده را تعویض کند. همچنین اگر به دنبال گزینه هایی مانند دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی، رادارهای جانبی و ماساژور صندلی هستید، Lamari Ima گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

"لاماری ایما" خودرویی که تیم رونالدو را با آن اسکورت کردند! | عکس

زیر کاپوت لاماری ایما، دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر میتسوبیشی با سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi است. این موتور قدرتی حداکثر ۱۹۵ اسب بخار و گشتاوری حداکثر ۲۸۵ نیوتن متر ارائه می دهد.

سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است که باعث می شود عملکرد خودرو در مسیرهای سبک تر و عادی بهتر باشد. در صورت نیاز به رانندگی در مسیرهای سنگین آفرودی، لاماری ایما در این زمینه توانایی کافی را نخواهد داشت.

جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه این خودرو از نوع تر (Wet) است و وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها، لاماری ایما در کمتر از ۹.۵ ثانیه می‌تواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا