دانستنی ها

این خطر ابتلا به زوال عقل را سه برابر می کند

اگر می خواهید خطر ابتلا به آلزایمر یا سایر انواع زوال عقل را کاهش دهید، برخیزید و فعالیت های مختلف انجام دهید.

به گزارش سلامت نیوز، اگر می خواهید خطر ابتلا به آلزایمر یا سایر انواع زوال عقل را کاهش دهید، برخیزید و فعالیت های مختلفی انجام دهید.

اگر می خواهید خطر ابتلا به آلزایمر یا نوع دیگری از زوال عقل را کاهش دهید، تلویزیون را خاموش کنید، اینترنت را قطع کنید و کاری متفاوت انجام دهید. یک مطالعه جدید روی افراد 60 ساله و بالاتر نشان داد که نشستن بیش از 10 ساعت در روز می تواند به شدت و به سرعت خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

پس از انجام این آزمایش ها، محققان دریافتند که سالمندانی که 12 ساعت در روز بی تحرک بودند، 63 درصد بیشتر از کسانی که 9 ساعت یا کمتر می نشینند و 15 ساعت در روز غذا می خورند، در طی هفت سال به زوال عقل مبتلا می شوند. در این مدت کوتاه، 220 درصد بیشتر در معرض زوال عقل بودند.

این یافته ها بر اساس یک مطالعه بزرگ روی 50000 نفر بود که هیچ یک از آنها در ابتدا علائم زوال عقل نداشتند (این مطالعه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه آریزونا انجام شد).

محققان در مجله انجمن پزشکی آمریکا نوشتند: «رابطه غیر خطی قابل توجهی بین زمان بی تحرکی و بروز زوال عقل وجود دارد. در واقع، در میان سالمندان، زمان بیشتری که در رفتارهای بی تحرک صرف می شود، به طور قابل توجهی با بروز بیشتر زوال عقل مرتبط است.

در حالی که به نظر می رسد در این مطالعه نشستن و بی تحرکی برای کمتر از میانگین 9.5 ساعت در روز فواید کمی داشته باشد، خطرات به سرعت بالاتر از این سطح افزایش یافته است، به ویژه بیش از 10 ساعت در روز.

محققان اذعان دارند که برای اثبات علیت این پدیده به مطالعات بیشتری نیاز است. آنها افزودند که این مطالعه تعداد کمی از افراد را نشان می دهد که 15 ساعت یا بیشتر در طول روز می نشینند، بنابراین ارقام حاوی سطح بالاتری از عدم اطمینان هستند.

اما این یافته ها با چندین مطالعه دیگر همخوانی دارد که نشان می دهد نشستن طولانی مدت برای سلامتی ما از جمله سلامت مغز مضر است، در حالی که درگیر شدن در فعالیت های بیشتر و متفاوت مفید است.

مقاله دیگری در مجله پزشکی بریتانیا نشان داد که نشستن زیاد برای سلامت شناختی ما مضر است. مطالعه دیگری که در بریتانیا انجام شد نشان داد که پیاده روی تقریباً 10000 قدم در روز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا 50 درصد کاهش دهد.

این خیلی مهمتر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند. در طول همه‌گیری، ما چندین سال در مورد COVID-19 صحبت کردیم، در داخل خانه پنهان شدیم، چند ماسک پوشیدیم و انواع کارهای دیگر را انجام دادیم به این امید که خطر ابتلا به این ویروس را به حداقل برسانیم.

در مورد زوال عقل چطور؟ این بیماری در حال حاضر 6.6 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است. به گفته انجمن آلزایمر، امروزه افراد زیادی با آلزایمر زندگی می کنند، هیچ درمانی وجود ندارد، واکسنی وجود ندارد، بیماری از بین نمی رود، بدتر می شود.

بر اساس تحقیقات اخیر در هلند، خطر ابتلا به زوال عقل در طول زندگی ما ممکن است به اندازه یک در چهار باشد. طبق گزارش انجمن آلزایمر، تقریباً یک سوم از سالمندان در ایالات متحده قبل از مرگ به زوال عقل مبتلا می شوند.

به یاد داشته باشید که مرگ و میر ناشی از زوال عقل اغلب وحشتناک است. این تجربه یک شکنجه کامل است، به خصوص برای افرادی که به شما اهمیت می دهند. بنابراین، هر راهی برای کاهش ریسک باید در اولویت شما باشد. حتی اگر به معنای قطع سریال یا فیلم مورد علاقه شما باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا