اخبار روز

بازار ارز تهران با این خبر غیر منتظره به هم ریخت!

به گزارش مانی بان، بهار 1402 فصل سردی برای بازار ارز بود. این لایحه سه ماهه اول سال جاری را با بازدهی بیش از پنج درصدی به پایان رساند. سیگنال های سیاسی همواره در تعیین روند قیمت دلار موثر بوده است. اما به نظر می رسد با شروع تابستان، فصل انجماد ارز به پایان رسیده است.

همانطور که سیگنال های مثبت اخبار سیاسی در سه ماهه اول سال از رشد قیمت دلار جلوگیری کرد، طبیعتا اخبار و اتفاقات منفی در دنیای سیاست و روابط بین الملل به رهاسازی فنر فشرده دلار تمایل دارد.

همزمان با آغاز تابستان، قیمت دلار از کانال 48 هزار تومان خارج شد و با افزایش 1150 تومانی به سطح 49 هزار تومان بازگشت و به 49 هزار و 750 تومان رسید.

افزایش 2.35 درصدی قبض آمریکا پس از انتشار خبری صبح دیروز توسط رسانه های داخلی و خارجی رخ داد.

اما خبر تکان دهنده چه بود؟ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دو حزبی برای دائمی شدن تحریم های سال 1996 علیه ایران را تصویب کرد.

این طرح به اتفاق آرا توسط کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پس گرفته شد و برای رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس فرستاده می شود.

در صورت تصویب نهایی چنین لایحه ای در صحن علنی مجلس آمریکا، باید آن را نشانه صعودی قوی برای قیمت دلار دانست.

البته می توان امیدوار بود که اهرم های کنترلی مانند آزادی زندانیان سیاسی، آزادی پول های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و گسترش روابط دوستانه پس از تحریم های دائمی علیه ایران مانع از جهش دلار به کانال های عمیق تر شود. .

بازار ارز همچنان رو به جلو است، اما این بار برای انتقال پیام مثبت در حوزه برجام و لغو تحریم ها نیست، بلکه به دنبال اخباری است تا وضعیت اقتصادی ایران به هم نرسد. پیچیده تر. از چیزی که الان هست


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا