دانستنی ها

با این تمرینات معجزه را روی مغزتان حس کنید! /جزئیات

دکتر هلن لاورتسکی، محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، اظهار می‌کند که زنان به طور عمومی تمایل بیشتری به انجام یوگا نسبت به مردان دارند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که یک فرم سبک یوگا ممکن است یک روش مداخله اولیه ایده آل برای زنان مسن در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باشد.

در یک مطالعه کوچک که شامل کوندالینی یوگا بود، شرکت کنندگان گزارش دادند که اثرات کاهش استرس یوگا منجر به حافظه کارآمدتر می شود.

محقق اصلی مطالعه، دکتر. هلن لاورتسکی می گوید: «زنان تمایل دارند یوگا را با آمادگی بیشتری نسبت به مردان انجام دهند.

کوندالینی یوگا شامل آواز خواندن، تمرینات تنفسی، مدیتیشن و ژست های ملایم با هدف افزایش آگاهی ذهن و بدن است. تحقیقات علمی قبلی نشان داده است که یوگا می تواند به تنظیم فشار خون و افزایش تناسب اندام قلبی تنفسی کمک کند و همچنین به هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که با حافظه مرتبط است، کمک کند.

در این مطالعه، دانشمندان اثرات کندالینی یوگا و ورزش تقویت کننده حافظه (MET) را بر روی هیپوکامپ در 22 زن، که اکثر آنها در دهه 60 زندگی خود داشتند، بررسی کردند. همگی کاهش عملکرد حافظه را گزارش کردند و همچنین دارای یک یا چند عامل خطر قلبی عروقی بودند که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند، مانند حمله قلبی اخیر و دیابت.

هر دو گروه یوگا و MET یک جلسه تمرین در هفته علاوه بر تمرینات روزانه یا جلسات تمرین خانگی برای مجموع 12 هفته داشتند.

با استفاده از اسکن MRI، محققان شرکت کنندگان را قبل و بعد از یک دوره 12 هفته ای بررسی کردند و دریافتند که یوگا می تواند برای ناحیه هیپوکامپ تحت تاثیر استرس مفید باشد. آنها همچنین شاهد افزایش بیشتری در اتصال در منطقه در مقایسه با شرکت کنندگانی بودند که MET انجام دادند، که می تواند مزایای عصبی طولانی مدت ورزش را نشان دهد.

با این حال، بر اساس این مطالعه، مشخص شد شرکت‌کنندگانی که MET انجام دادند نسبت به شرکت‌کنندگان یوگا در ادغام اطلاعات حواس در حافظه‌شان که می‌تواند از حافظه پشتیبانی کند، بهبود بیشتری در مغزشان داشتند.

چندین مطالعه دیگر نشان داده اند که ورزش منظم می تواند خطر زوال عقل را تا حدود 30 درصد و به طور خاص بیماری آلزایمر را تا حدود 45 درصد کاهش دهد.

لاورتسکی گفت: “شرکت کنندگانی که یوگا تمرین کردند متوجه تفاوت در زندگی روزمره خود شدند.”

آنها اغلب می گویند که کمتر احساس استرس می کنند و حافظه کارآمدتری دارند و بهتر می توانند با استرس های روزمره مقابله کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا