اخبار روز سینما

اگر می خواهید زندگی مشترکتان را نابود کنید، از تلفن همراه غافل نشوید! / با بیماری خانمان سوز به نام تلفن همراه آشنا شوید!

یکی از دلایل سردی بین زوجین استفاده از عوامل حواس پرت کنی است که توجهی که باید به پارتنر شود را مجذوب خود می کند. یکی از این عوامل تلفن همراه است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این موضوع را به کمک نتایج یک تحقیق بررسی می کنیم.

حقایقی در مورد بیماری فوبینگ

محققان دریافته‌اند که بی محلی کردن به همسرتان به دلیل نگاه کردن به تلفن همراه نتایج مضری برای زندگی زناشویی شما دارد.

امروزه با گسترش تلفن های همراه، نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی های هوشمند و احتمالا خواندن پیام ها یا پست ها در شبکه های اجتماعی به یک عادت رایج برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. اکنون محققان می گویند این عادت می تواند نتایج مضری برای زندگی مشترک داشته باشد.

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه Omer Halis Demir Nigde ترکیه نشان می دهد که زوج های متاهلی که به طور منظم به تلفن همراه خود نگاه می کنند نسبت به زوج هایی که به تلفن همراه خود نگاه نمی کنند رضایت کمتری از ازدواج خود دارند.

حقایقی در مورد بیماری فوبینگ

اختراع گوشی های هوشمند منجر به ظهور رفتارهایی شده است که قبلاً در نسل بشر وجود نداشته است. به عنوان مثال، در تاریخ حضور انسان در این سیاره، هرگز گزارش نشده بود که عموم مردم تا این حد به وسیله ای عجیب وابسته باشند.

جامعه شناسان قبلاً متوجه شده بودند که ظهور چنین عادت جدیدی باعث تغییراتی در رفتار انسان شده است. با تلفن های همراه، برخی افراد کمتر احساس تنهایی می کنند زیرا همیشه “آنلاین” هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر احساس انزوا می کنند زیرا به نظر می رسد هرگز با کسی در تماس مستقیم نیستند.

در سال های اخیر، اصطلاح جدیدی نیز برای توصیف موقعیت های جدید مربوط به استفاده از تلفن همراه ابداع شده است.

حقایقی در مورد بیماری فوبینگ

کلمه “فوبینگ” یا “محرومیت” موقعیتی را توصیف می کند که در آن فرد صحبت با دیگران را متوقف می کند تا به صفحه تلفن همراه خود نگاه کند، تماشا کند یا به یک پیام متنی پاسخ دهد.

در این مطالعه، محققان 712 زوج متشکل از زن و مرد را که میانگین سنی آنها 37 سال بود، مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که زوج هایی که در خانه خود شاهد “فوب” بیشتر بودند، از زندگی زناشویی خود رضایت کمتری داشتند.

حقایقی در مورد بیماری فوبینگ

محققان می گویند چنین یافته ای منطقی است زیرا مردم معمولاً به نادیده گرفته شدن واکنش خوبی نشان نمی دهند.

به گفته آنها، این مشکل یک راه حل آسان دارد: زوج های متاهل می توانند سعی کنند تلفن خود را بیشتر خاموش نگه دارند یا حداقل آن را کمتر در دست نگه دارند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا