اخبار روز

فوری : هشدار جدی پلیس فتا را جدی بگیرین!

به گفته پی ام آپ، سرهنگ داود معظمی گودرزی; رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 400 میلیون ریال از حساب وی، پرونده ای در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این پلیس ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرده که قصد خرید موتورسیکلت را داشته و تنها راه واریز وجه نصب از طریق بانک بوده و پس از مشاهده و دانلود به دنبال نصب نرم افزار در موتور جستجوی گوگل بوده است. اولین لینک نرم افزاری که شبیه نرم افزار شما صاحب بانک بودید، ناخودآگاه نرم افزار مخربی را روی گوشی موبایل خود نصب کردید و در دام سارقان اینترنتی افتادید.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند، افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و رسیدگی به این پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با روش های علمی و با اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و درک کردند. .خیلی ها توسط این کلاهبرداری سایبری کلاهبرداری شده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از اخذ اطلاعات هویتی متخلف برای پلیس و پس از انجام تشریفات قضایی، متهم در یکی از حومه تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

گدرزی با اشاره به افزایش شکایات در روند رسیدگی به این پرونده، تصریح کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با مدارک دیجیتالی پرونده، مدعی طراحی نرم افزار جعلی شبیه به بانک اصلی همسر و با این روش از حدود 14 نفر 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به روش های متنوع و بدیع کلاهبرداران و سارقان اینترنتی برای انجام اقدامات مجرمانه و مخرب خود، هموطنان توجه داشته باشند که نرم افزار موبایل بانک را تنها از سایت اصلی بانک دانلود کنند. و هرگز از گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای خرید شارژ، انتقال پول، دانلود نرم افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی استفاده نکنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا