اخبار روز

این افراد می توانند خودرو را با قیمت کارخانه وارد کنند.


به گزارش پی ام آپ، محسن زاغوری امروز در نشست با سازمان کشتار خانه نور (ایثارگران بصیر) در خصوص مقررات واردات خودروی جانبازان ادامه داد: بنیاد شهید اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت ارسال می کند. طبق ماده 3 آیین نامه واردات خودرو، معدن و تجارت اعلام می کند و این وزارتخانه نیز موظف است واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد و حق مکتسبه ایثارگران ایجاد شود. هر چند این مصوبه برای سال 1402 است اما اگر امسال این همه جانباز برای واردات خودرو تعیین تکلیف نشود باید سال آینده به این عزیزان واگذار شود.

معاون حقوقی و امور بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی باید از تخصص بنیاد شهید و ایثارگران برای قانون گذاری ویژه ایثارگران استفاده کند، گفت: در بررسی بعد از این اساسنامه اتفاقات خوبی افتاد. و سیاست دولت در کاهش واردات خودرو به گونه ای تغییر یافت که لایحه اصلاحی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس تقدیم و با دو فوریت به تصویب مجلس رسید.

وی افزود: دولت قوانین را از ممنوعیت ورود خودرو به مقررات واردات تغییر داد و دیگر در اساسنامه به انتقال فناوری و ممنوعیت ورود خودروهای فرسوده اشاره نشده است. از طرفی امتیاز ویژه ای برای جانبازان بالای 50 درصد در نظر گرفته شد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد مارتیرس و آسونتوس د لس مارتیرس خاطرنشان کرد: از جمله این امتیازات، اختصاص تسهیلات بیش از 20 هزار یورویی برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای 50 درصد بود که این ایثارگران به سه دسته تقسیم می شوند. دسته بندی ها.

وی ادامه داد: ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدا برای جانبازان 70 درصد (دو پا یا دو دست قطع شده از مچ یا قطع نخاع) تا 35 هزار یورو، برای سایر جانبازان 70 درصد تا 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو است.

صفر درصد سود بازرگانی برای واردات خودرو توسط جانبازان

وی اندازه اقلام زیر را صفر درصد سود بازرگانی خواند و اظهار داشت: از آنجایی که 80 تا 90 درصد خودرو به عنوان سود بازرگانی به دست می آید و مالیات و عوارض گمرکی سایر طرفین سود گمرکی است، به همین دلیل معتقد بودیم این سود برای ایثارگران خواهد بود. 50 درصد یا صفر و ما این پیشنهاد را به دولت ارائه کردیم.

وی افزود: مقرر شد موضوع در جلسه اصلی دولت مطرح و به صحن دولت برود و با توجه به دیدگاه آقای رئیسی از جامعه ایثارگر، سود صفر درصد را انتخاب کرد.

نماینده مردم بنیاد شهید خاطرنشان کرد: موضوع سوم بحث بانک مرکزی بود که دولت مجبور به تامین ارز مورد نیاز ایثارگران شد و این سه امتیاز به ایثارگران تعلق گرفت.

جانبازان حاضر در جلسه از معاونت حقوقی بنیاد برای پیگیری حقوق و حقوق ایثارگران نسبت به ارز تخصیصی برای واردات خودرو، نداشتن حق فروش خودرو قبل از 5 سال، حق قدردانی کردند. به شیر دادن بعد از شهادت جانباز و همچنین حذف مصوبه اعطای زمین به فرزندان شهدا جانبازان ذکر شده در برنامه پنجم توسعه گلایه داشتند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا