اخبار روز

این افراد دیرتر از بقیه بازنشسته می شوند!


به گزارش پی ام آپ، بررسی برخی از مواد و بندهای برنامه هفتم توسعه در کمیسیون های تخصصی و تجمیع مجلس با تغییرات، اصلاحات و بعضاً حذفیاتی همراه بود که با «افزایش سن بازنشستگی زنان و زنان» مخالفت شد. آقایان»، «محاسبه میانگین حقوق پنج سال پایان خدمت به عنوان ملاک پرداخت مستمری» یا «شرایط سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور» از این موارد بود. در عین حال تغییراتی در «نحوه محاسبه سنوات خدمت در مشاغل سخت و زیان آور و تغییر ضرایب آنها» ایجاد شده است.

تغییر در محاسبه سنوات خدمت در مشاغل سخت و زیان آور / اصلاح این محاسبه با تعریف درجه سختی شغل در دو گروه «الف» و «ب».

در نظرات کارشناسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق «نحوه محاسبه سنوات بیمه کارگران در مشاغل سخت و زیان آور» در حالی دستخوش تغییراتی شده است که دولت می خواهد در تعریف ضریب سالیانه «1.2» را تعیین کند. مشاغل سخت و زیان آور کار محاسبه سنوات بیمه شده بود که نمایندگان و کارشناسان کمیسیون تلفیق مشاغل سخت و زیان آور را بسته به سختی کار به دو گروه «الف» و «ب» تقسیم کردند. برای این محاسبه دو ضریب مختلف در نظر گرفته شد که تأثیر مستقیمی بر زمان خروج وی دارد. بنابراین ضریب سنوات مشاغل گروه الف (مشاغل با سختی کار کمتر) را از «1.2» پیشنهادی دولت به «1.3» سال (با حداکثر 7 سال محدودیت قابل اضافه به سنوات بیمه) تغییر دادند. این ضریب برای مشاغل گروه ب (شغل های با سختی بالا) بدون تغییر در نظر گرفته می شود و ضریب قبلی برابر با «1.5» (با حداکثر سقف 10 سال که به سنوات بیمه اضافه می شود) و نحوه محاسبه و اعمال سنوات می باشد. پرداخت بیمه با احتساب این ضرایب در زیر نشان داده شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه نیز با بیان اینکه تجمیع دولت را موظف به بازنگری اساسنامه و دستورالعمل مشاغل سخت کرده است، گفت: در حال حاضر برای مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر سال خدمت یک و یک نصف به این صورت محاسبه شده است که تولفیق در حل خود این مشکل را به دو قسمت تقسیم کرده است که یک قسمت شامل مشاغل سختی است که از نظر سختی بالاتر از حد متوسط ​​هستند (شامل دسته ای از مشاغل سخت و زیان آور و امکان کاهش یا حذف آنها. ). کار). برای این افراد برای یک سال خدمت یک و نیم زمان محاسبه می شود، یعنی یک سال و نیم حداکثر با 10 سال. گروه دوم برای آن دسته از مشاغل دشوار است که از نظر سختی کمتر از حد متوسط ​​هستند (مشاغل گروه A مشاغلی هستند که با استفاده از امکانات تامین مورد نیاز و ایمنی تجهیزات می توان آنها را کاهش داد یا حذف کرد). برای این دسته از افراد به ازای هر سال خدمت 1.3 مرتبه ارافاق در نظر گرفته شد و سقف آن حداکثر هفت سال است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا