اخبار روز

این افراد به صورت رایگان در بیمارستان بستری می شوند


را

با تصویب اعضای شورای اسلامی، سهم بیمه شدگان (کسری) در موارد بستری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان از کار افتاده و از کار افتاده زنان سرپرست خانوار تعیین شد. . رایگان با تایید نهادهای مربوطه.

نمایندگان در جلسه علنی شورای اسلامی بندهای (1) و (4) ماده 73 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر اساس تصویب نمایندگان شورای اسلامی، مشارکت بیمه گذار را تصویب کردند. (کسری) در موارد بستری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مازر رزمندگان ماسر و زنان سرپرست خانوار با تصویب نهادهای مربوطه علاوه بر این، سازمان های بیمه پایه سلامت موظف بودند حداقل پنج درصد از اعتبارات مصوب سالانه خود را در طول اجرای برنامه برای ترویج اصول پیشگیری در سطح جامعه هزینه کنند.

بند الحاقی (1) – سهم بیمه شده ( فرانشیز ) در موارد بستری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ، سربازان از کار افتاده و از کارافتاده زنان سرپرست خانوار از کار افتاده با تایید ذیربط . موسسات رایگان و برای سایر ده درصد (10%) تعیین می شود.

بند الحاقی (4) – سازمان های بیمه گر پایه سلامت موظفند حداقل پنج درصد (5%) از اعتبارات مصوب سالانه خود را در طول اجرای برنامه برای ترویج اصول پیشگیری در سطح جامعه در موارد خودمراقبتی هزینه کنند. عوامل خطر متابولیک)، ورزش، تغذیه سالم، سلامت روان و کنترل مصرف دخانیات بر اساس اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت در قالب مشوق های مختلف برای بیمه شدگان از جمله تخفیف در حق بیمه.

ضمناً بند (3) و بندهای الحاقی (2) و (3) جهت بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

بند (3) – دهک های کم درآمد (حداقل سه دهک) مشمول طرح حمایتی با رعایت نظام ارجاع بر اساس ضوابط زیر می شوند:

1. داشتن برنامه حمایتی سرانه معادل حداکثر دو برابر حق بیمه پایه بر اساس حداقل دستمزد می باشد.

2. خرید خدمات برای ذینفعان از طریق بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی اعم از دولتی، دولتی، غیردولتی، خیریه یا خصوصی که دارای استانداردهای تعیین شده اعم از بسته خدمات و حق الزحمه باشد، در قالب بیمه عمومی غیردولتی انجام می شود. سقف. تعرفه

3- قسمتی از سرانه موضوع بند (1) این بند را دولت می تواند در بودجه عمومی یا از محل یارانه نقدی بنا به درخواست فرد به صورت اقساطی تامین کند.

4. مزایای این بند با خدمات بیمه پایه، تجمیع و حق بیمه (قابل کسر) به صورت تسهیلات پرداخت و تسویه می شود. بانک مرکزی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان، ساز و کاری را برای پرداخت سهم بیمه شده ( فرانشیز ) یا هزینه خدمات درمانی افراد واجد شرایط در قالب تسهیلات ایجاد کند. به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با امکان ضمانت به صورت تخفیف یا کسر حقوق ارائه وجه نقد از حساب های بیمه شده در بانک های عامل از جمله حساب دریافت یارانه نقدی.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا