اخبار روز

این استان ها از 16 تا 18 مرداد ماه، خطر سیل را جدی بگیرید!/جزئیات

سخنگوی اقتصاد آب کشور به وقوع بارندگی های شدید و شدید در تهران و چند استان کشور و همچنین وقوع سیلاب در این استان ها از استان‌ها از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه هشدار داد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، فیروز قاسم زاده گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از سوی مراجع ملی و بین المللی و اخطارهای نارنجی و زرد سازمان هواشناسی کشور و همچنین تحلیل سامانه بارشی پیش رو، مناطق متعددی وجود دارد. در خطر سیل برای روزهای آینده. استان هایی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان های تهران، البرز، سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، مازندران و هرمزگان حساس و در سطح آماده باش هستند، افزود: استان های اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، فارس، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مرکزی، همدان و یزد نیز با بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه ها مواجه خواهند بود و تمامی این استان ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

قاسم زاده عنوان کرد که از 16تا 18 مرداد استان‌های کشور را پوشش می‌دهد، وی نسبت به وقوع سیل و خسارات جانی و مالی ناشی از آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن آب در مسیل‌ها و همچنین افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد.

سخنگوی اقتصاد آب کشور افزود: بر این اساس این هموطنان عمدتا کشاورز و دامدار هستند که در حاشیه رودخانه ها به فعالیت می پردازند و همچنین گردشگرانی که می خواهند در این ایام در رودخانه ها و مسیل ها تفریح ​​کنند. از آنها خواسته می شود به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه کرده و مراقب باشند. کارهای لازم را انجام دهند تا با خطرات و آسیب های جانی و مالی مواجه نشوند.

قاسم زاده تاکید کرد: عدم انجام فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه، رسیدگی به کارگاه های فعال در رودخانه، توقف نکردن و برپایی چادر مسافرتی در اطراف بستر رودخانه و حتی رودخانه ها و جاده های خشک، عدم توقف مردم و ماشین آلات در رودخانه‌ها و جاده‌ها به‌ویژه در جریان‌های سیلابی و همچنین پرهیز از توقف برای مشاهده یا عکاسی از سیل از مواردی است که باید رعایت شود و در این زمینه باید به هشدارهای مسئولان و مسئولان در زمان وقوع سیل توجه زیادی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا