اخبار روز سینما

این اتفاق با کمک باستان شناسان رخ داد. کشتی صفوی پیدا شد

باستان شناسان پس از جستجوی کشتی های باستانی و آثار دریانوردی و روابط تجاری مازندران، یک کشتی صفوی را در رامسر پیدا کردند.

مهدی عابدینی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره اهمیت کاوش های باستان شناسی گفت: کاوش های باستان شناسی به لحاظ درک چگونگی انتقال انسان از غار به روستا از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره زمانی.

وی با اشاره به اهمیت بالای کاوش های باستان شناسی افزود: همه این کاوش ها در سطح استان لزوماً به این معنا نیست که ما کاوش انجام داده ایم، بلکه بتوانیم بررسی کنیم که چرا پیشرفت انسان در دوره های مختلف اهمیت دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: فصل اول کاوش در غار شوپری قدمتی 50 هزار ساله در مازندران را نشان داده است.

عابدینی یادآور شد: امسال 11 طرح کاوش باستان شناسی در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اعتبارات خوب در بحث غار سوادکوه سپهبد گفت: آتشکده سوادکوه، غار کامیشان، غار کافر کلی در عامل، گورستان هیرکندشت رامسر، غار شوپری بهشهر و بررسی باستان شناسی چهاردانگه ساری از جمله پروژه های دیگر است. .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به باستان شناسی زیر آب در رامسر اشاره کرد و گفت: در این کاوش به جستجوی کشتی های باستانی و آثار دریانوردی در دریای مازندران و روابط تجاری پرداختیم که پیدا کردند. قایق دوره صفویه در رامسر

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا