اخبار روز سینما

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!


بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس در کودکان بیست و یک نکته مهم


1- زیاد مثبت نگر نباشید

اگرچه مثبت اندیشی عالی است، اما گاهی اوقات کسانی که اعتماد به نفس ندارند می توانند ناامنی های روانی خود را پشت لبخند خود پنهان کنند. گاهی اوقات افراد از آن به عنوان راهی برای پرت کردن حواس خود از چیزهای بد و ناخوشایند استفاده می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید به دوست خود که روز سختی را سپری می کرد زنگ زدید. اگر اعتماد به نفس نداشته باشد، صادقانه از مشکلاتش صحبت می کند. اگر با کمبود اعتماد به نفس روبرو هستیم، روی چیزهای خوبی که اتفاق افتاده تمرکز می کنیم تا مجبور نباشیم با مشکلات واقعی خود روبرو شویم.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

2- همیشه به دنبال یک نتیجه بی عیب و نقص هستید

کمال گرایی می تواند یکی از نشانه های عدم اعتماد به نفس باشد. فردی که با کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کند، نمی تواند نتیجه ای را که به دست آورده است بپذیرد، بنابراین برای مدت طولانی مشغول یک کار می ماند، زیرا تلاش می کند به یک نتیجه ایده آل برسد.

مثلاً فردی که اعتماد به نفس ندارد می ترسد که خانه اش به اندازه کافی تمیز نباشد و مهمانانش از او خوشحال نشوند. بنابراین شما چندین روز را صرف تمیز کردن می کنید تا مطمئن شوید که در هر گوشه ای از خانه شما برق وجود ندارد.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

3- پذیرای انتقاد نیستید

اگر عزت نفس پایینی دارید، وقتی دیگران از کار شما انتقاد می کنند، ممکن است فکر کنید که مشکلات در درون شماست و انتقاد به شما مربوط می شود، نه کاری که انجام داده اید. به همین دلیل به سختی می توانید انتقاد دیگران را بپذیرید. دفعه بعد که کسی از شما انتقاد کرد، سعی کنید روی اطلاعات ارزشمندی که انتقاد به شما می دهد تمرکز کنید، مانند کارهایی که می توانید بهتر انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که عدم اعتماد به نفس شما باعث نمی شود وقتی دیگران شما را تحسین می کنند ارزش خود را انکار کنید.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

4- به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با دیگران برای شما مهم است

نشان دادن جنبه شاد زندگی ما به لطف شبکه های اجتماعی بسیار آسان شده است. اما به خاطر داشته باشید که اگر شخصی به طور معمول چیزهای خوب زندگی خود را به رخ می کشد، ممکن است نشانه ای از عدم اعتماد به نفس او باشد. این شخص ممکن است به دنبال تایید و تحسین دیگران باشد و احساسات او به آن تاییدها و تحسین ها بستگی دارد.

در حالی که اشتراک گذاری چیزهای خوب زندگی خود با دیگران ایرادی ندارد، اما نباید اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. خانواده و دوستان ما صرف نظر از پیشرفت های شغلی، سرگرمی ها و سلیقه لباس ما را دوست دارند.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

5- قدرت نه گفتن را ندارید

گاهی اوقات کسانی که اعتماد به نفس ندارند، با وجود مشکلات شخصی، بلافاصله درخواست کمک دیگران را می پذیرند. خیلی خوب است که بخواهید به دیگران کمک کنید، اما اگر از شما سوء استفاده می شود، ممکن است نشانه عدم اعتماد به نفس باشد و وقت آن رسیده که دست از کار بکشید.

هر بار که با افشای خود به دیگران کمک می کنید، ذهن شما فکر می کند که اراده شما مهم نیست. تصور کنید اگر از انجام این همه لطف غیر ضروری دست بردارید، چقدر زندگی شما تغییر خواهد کرد. نه تنها دیگران به شما و محدودیت های شما احترام می گذارند، بلکه عزت نفس بیشتری نیز به دست خواهید آورد. به‌علاوه، به تمام وقت آزاد اضافی که می‌توانید برای لذت بردن از چیزهایی که دوست دارید و لایق آن‌ها هستید، سپری کنید، فکر کنید.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

6- برای همه چیز به آرامش دیگران نیاز دارید

برخی از افرادی که اعتماد به نفس ندارند نمی توانند اضطراب های موقت خود را مدیریت کنند، بنابراین دائماً به دنبال تأیید و حمایت دیگران هستند. این گاهی اوقات می‌تواند نگرانی‌های شما را برطرف کند، اما در درازمدت نشان می‌دهد که به دلیل عدم اعتماد به نفس، توانایی مدیریت مسائل را به تنهایی ندارید. به عنوان مثال، اگر شخصی که به تازگی لباس جدیدی خریده است، عکس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و از آنها بپرسد که آیا لباس مناسب است، ممکن است نشانه عدم اعتماد به نفس باشد.

7- بیش از حد منفی فکر می کنید

همه ما دوستی داریم که بیش از حد در مورد بدترین چیزهای ممکن فکر می کند و به طور غیرمنطقی نگران است. اگرچه این رفتار بسیار رایج است، اما این افراد ممکن است با کمبود اعتماد به نفس روبرو باشند. به عنوان مثال، ممکن است شریک زندگی یک فرد تنها 30 دقیقه دیر از محل کار خارج شده باشد، اما به دلیل عدم اعتماد به نفس، ممکن است فرد فکر کند که همسرش به او خیانت می کند یا تصادف کرده است. منفی بودن یک رفتار بسیار سمی است که باید مدیریت شود. در عوض، به بهترین نتیجه ممکن فکر کنید و سعی کنید احتمال اتفاقات کمتر مطلوب را در نظر بگیرید.

این 8 رفتار به این معنی است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید!

8- دیگران را زیاد سرزنش می کنید

انتقاد بسیار مهم است، اما گاهی اوقات می تواند نشانه عدم اعتماد به نفس باشد. دفعه بعد که دیگران را مورد انتقاد قرار دادید، مطمئن شوید که از آن به عنوان راهی برای ایجاد احساس بهتر استفاده نمی کنید. اگر از کسی که لیاقتش را ندارد انتقاد کنید، در درازمدت احساس گناه به شما دست می دهد که تنها احساس ناامنی روانی شما را افزایش می دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا