دانستنی ها

کاهش میل به شکر با این 6 ادویه!

کارشناسان بهداشت همیشه از مضرات مصرف زیاد شکر صحبت می کنند. تغییر آنها دشوار است اما ادویه های شناخته شده و محبوبی وجود دارد که می تواند میل به خوردن شیرینی را در بدن انسان کاهش دهد.

متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که یکی از دلایل اصلی میل به مصرف شکر کمبود منیزیم در بدن است. منیزیم ترشح دوپامین در بدن و همچنین سطح انسولین و گلوکز را تنظیم می کند.

با این حال،  میل به قند تنها به کمبود منیزیم محدود نمی شود و عوامل زیادی در شکل گیری این ولع نقش دارند. افرادی که مشکلات کلیوی، یائسگی یا استرس دارند، تمایل زیادی به خوردن شیرینی دارند.

این میل به شکر البته در بین انسان ها نیز رایج است و به راستی چه کسی هوس شیرینی نمی کند؟ با این حال، متخصصان می گویند که باید مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای غنی از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، موز، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا هوس شیرینی را کاهش دهید و از آسیب جلوگیری کنید.

علاوه بر اینها، چند ادویه معروف و پرطرفدار نیز وجود دارد که خواصی برای کنترل هوس قند شما دارد. این ادویه ها همچنین ضد التهاب هستند و تأثیر مفیدی بر سلامت انسان دارند. بنابراین، این ادویه‌ها دقیقاً چه هستند که می‌توانند به شما در کاهش هوس قند کمک کنند؟

هل سبز

متخصصان تغذیه بر این باورند که خوردن غلاف هل سبز با طعم خوب به کاهش آنی میل به شکر کمک می کند.

تخم گشنیز

دانه های گشنیز برای افزایش ترشح انسولین و کاهش آسیب های ناشی از “رادیکال های آزاد” شناخته شده اند. تجمع این اتم ها و مولکول ها در بدن خطرناک است و می تواند باعث بیماری های خطرناکی مانند سرطان شود.

اگر به تخم گشنیز علاقه دارید، می توانید آن را به طور منظم حتی بعد از غذا در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دارچین

دارچین ترشح انسولین را افزایش می دهد و خاصیت ضد التهابی دارد. در واقع، اگرچه التهاب یا تجمع گلبول‌های سفید خون، راه بدن برای محافظت از خود در برابر بیماری یا عفونت است، مزمن شدن می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، کبد چرب، سرطان یا بیماری‌های قلبی عروقی شود. امروزه به دلیل استرس زیاد و مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، بسیاری از افراد دچار التهاب مزمن می شوند که تعادل بدن را به هم می زند.

می توانید آن را به چای، قهوه، کیک،  کلوچه و خورش اضافه کنید تا از خواص ضد التهابی دارچین بهره مند شوید.

دانه رازیانه

رازیانه یک گیاه معطر با خواص متعددی است که به کاهش میل به شکر کمک می کند. همچنین طعمی تازه و تند دارد و دانه های آن می تواند طعم سالاد و خورش‌ها را بهبود بخشد. همچنین می توانید آنها را به عنوان میان وعده میل کنید.

میخک

ادویه ای سرشار از مواد مغذی و به دلیل خواص گلیسمی (یا تأثیر مثبت بر شاخص گلوکز بدن) معروف است. این شاخص میزان قند آزاد شده در بدن را در واحد زمان پس از مصرف کربوهیدرات نشان می دهد و آزمایشات نشان داده است که مصرف میخک تأثیر مفیدی بر آن دارد.

میخک را می توان به سوپ، چای، سس و سایر غذاها اضافه کرد.

جوز هندی

این یک ادویه محبوب است که به دلیل طعم شیرین منحصر به فردش شناخته شده است و سطح سروتونین را در بدن افزایش می دهد. سروتونین بالا در بدن باعث بهبود خلق و خو و همچنین کاهش میل به قند می شود.

منبع: یورونیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا