عمومی

ایران هیچ گونه تغییر ژئوپلیتیکی در مرزهای خود را نپذیرد

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برقراری امنیت در این منطقه با مشارکت کشورهای همسایه یکی از موضوعات مهم در قفقاز است.

وی با اشاره به استقلال کشورهای قفقاز افزود: با این حال این کشورها در زمینه تقویت امنیت عمومی در منطقه قفقاز وابستگی هایی به روسیه دارند.

به گفته این تحلیلگر، همسایگان بزرگی مانند روسیه و جمهوری اسلامی ایران با کمک کشورهای کوچک می توانند ترتیبات امنیتی مشترکی را در منطقه تعریف کنند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این کشورها کمتر به مسائل همسایگی توجه می کنند و سعی می کنند با کمک کشورهای فرامنطقه ای روابط غیرمنطقه ای را تعریف کنند.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال آذربایجان در حال نزدیک شدن به ترکیه است، برخی از کشورهای منطقه مانند ارمنستان را تحت فشار قرار می دهد و قطعا برگزاری رزمایش نظامی در حفظ امنیت منطقه موثر نخواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه برخی کشورها در زمینه مسائل امنیتی و نظامی به بیگانگان متوسل می شوند، گفت: با توجه به سوابق تاریخی، مسئله امنیت در منطقه قطعا با گفت وگو قابل حل است.

وی تاکید کرد: قطعا چنین حرکت هایی سازنده نخواهد بود.

صدرالحسینی در بخشی دیگر از سخنان خود به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تغییر مرزها پرداخت.

وی با بیان اینکه هیچ کشور، دولت و ملتی تغییر مرزهای خود را نمی پذیرد، گفت: تاریخ جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی ثابت کرده است که تغییرات ژئوپلیتیکی در مرزهای خود را نمی پذیرد.

RHM/5650686


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا