عمومی

ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را «عاری از مشروعیت» خواند

به گزارش پرس تی وی، ناصر کنعانی اوایل روز جمعه، یک روز پس از تصویب قطعنامه موسوم به «وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران» با 80 رأی موافق و 29 رأی مخالف و 65 رأی ممتنع، این اظهارات را در بیانیه‌ای بیان کرد.

کنعانی گفت: این قطعنامه که توسط کانادا ارائه شده و کشورهای اروپایی و رژیم اسرائیل از آن حمایت می کنند، «منعکس کننده ریاکاری طراحان آن است و فاقد مشروعیت است».

وی افزود: رویکرد ریاکارانه حامیان این قطعنامه در بهره برداری از نهادهای بین المللی برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران، مصداق بارز سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های متعالی حقوق بشری برای دستیابی به اهداف کوته فکرانه سیاسی است.

این سخنگو بخشی از تلاش کشورهای غربی برای حفظ «پروژه ایران هراسی» و «جنگ روانی» علیه جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه حامیان این قطعنامه «همه اصول اساسی حقوق بشر» را در جهان نقض کرده‌اند، از آنها خواست به جای ابراز همدردی «منافقانه» با مردم ایران بر انسان، از همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و میزبانی از گروه‌های تروریستی دست بردارند. مسائل حقوقی

کنعانی با بیان اینکه این کشور در پایبندی به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر «جدی» است، گفت: رعایت حقوق بشر جزو اصول دینی و قانونی در جمهوری اسلامی است.

کنعانی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گفت‌وگو و توسعه همکاری سازنده با همه سازوکارهای مشروع بین‌المللی و کشورهای مبتنی بر احترام متقابل و عدم تبعیض برای ارتقای جایگاه حقوق بشر در سطح جهانی است.

MNA


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا