عمومی

ایران 8 فرد، نهاد کانادایی را تحریم کرد

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این ممنوعیت ها هشت فرد و یک نهاد کانادایی را به دلیل حمایت از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و تشویق تروریسم و ​​خشونت علیه مردم ایران هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «افراد و نهادهای در لیست سیاه اطلاعات نادرست علیه ایران منتشر کرده و به تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم این کشور کمک کرده‌اند».

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است که دولت کانادا با حمایت از گروه تروریستی مجاهدین خلق و تسهیل فعالیت فرقه ضدایرانی، تعهدات بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم را نقض کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که کانادا نیز با اعمال و اجرای تحریم های ظالمانه علیه ایران، قوانین بین المللی و مقررات منشور سازمان ملل را نقض کرده است.

بر اساس این بیانیه، به افرادی که هدف قرار گرفته اند، روادید ورود به ایران داده نمی شود، دارایی های آنها در خاک ایران مسدود می شود و حساب های بانکی آنها در سیستم بانکی و مالی ایران مسدود می شود.

دولت کانادا طی ماه گذشته مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه تعدادی از نهادها و افراد ایرانی به دلیل آنچه که ادعا می‌کند «نقض حقوق ایران» و «سرکوب» شورش‌های تحت حمایت خارجی‌ها پس از مرگ یک زن جوان کرد تبار است، اعمال کرده است. در پایتخت کشور

در جدیدترین اقدام، وزارت خارجه کانادا روز جمعه چهار فرد و پنج نهاد ایرانی را به دلیل ادعاهای بی‌اساس مبنی بر «نقض سیستماتیک حقوق بشر» و اقداماتی که «صلح و امنیت بین‌المللی» را تهدید می‌کند، ممنوع اعلام کرد.

از زمانی که مهسا امینی زن 22 ساله در 16 سپتامبر، سه روز پس از سقوط در ایستگاه پلیس، در بیمارستانی در تهران جان باخت، شورش‌های غرب بر برخی استان‌های ایران وارد شده است.

تحقیقات علت مرگ امینی را به جای ضرب و شتم توسط پلیس، وضعیت پزشکی او دانسته است.

این ناآرامی‌ها جان ده‌ها تن از مردم و نیروهای امنیتی را گرفته است، در حالی که امکان حملات تروریستی در سراسر کشور را فراهم کرده است. تروریست ها در دو ماه گذشته اموال عمومی را به آتش کشیدند و تعدادی از بسیجیان و نیروهای امنیتی را زیر شکنجه کشتند.

MNA/PressTV


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا