عمومی

ایالات متحده و کشورهای اروپایی هرگز قابل اعتماد نبوده اند

علی نیکزادم نایب رئیس مجلس ایران روز شنبه در دیدار با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام که در راس هیئت ویتنامی به ایران سفر کرده است، این اظهارات را بیان کرد.

نیکزاد در این دیدار تاکید کرد که روابط دوجانبه پارلمانی ایران و ویتنام در مجامع بین المللی مرتبط می تواند بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده‌اند و خروج آمریکا از برجام باعث شده است. نمونه بارز نافرمانی این کشور از توافقات بین المللی است».

به گفته این نماینده ارشد مجلس ایران، آمریکا و اروپایی ها به دنبال مستعمره سازی از ملت های دیگر هستند در حالی که به کشورهای غربی می گویند ایران نه به دنبال سلطه بر ملت های دیگر است و نه سلطه دیگران را می پذیرد.

نیکزاد افزود: ایران و ویتنام سابقه مشترکی در مبارزه با امپریالیسم دارند.

نماینده ارشد ویتنامی نیز با ابراز خوشحالی از سفر ایران، ایران را بازیگر بزرگ و مهمی در منطقه توصیف کرد که می تواند نقش بسزایی در ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه داشته باشد.

رئیس هیئت ویتنامی همچنین گفت: مجلس و دولت ویتنام از توسعه و گسترش همکاری ها با ایران استقبال و حمایت می کند.

در پایان این دیدار طرف ویتنامی بر مبارزه دو کشور با امپریالیسم تاکید کرد و افزود: ویتنام کشوری است که از امپریالیسم آسیب های زیادی دیده است و ما همواره به حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مسائل برجام و برجام ادامه خواهیم داد. در سایر زمینه ها و ما امیدواریم که از طریق گفتگو، مذاکرات توافق هسته ای ایران به نتیجه مطلوبی برای همه طرف ها برسد.»

MNA/5645910


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا