دانستنی ها

اگر شکمی صاف می خواهید این غذاها را مصرف کنید

از بین بردن چربی های شکمی که به آن چربی احشایی نیز می گویند ممکن است دشوار باشد، اما اگر بدانید این چربی یکی از خطرناک ترین انواع چربی است و تجمع بیش از حد آن می تواند منجر به بیماری های مختلف و سایر عوارض سلامتی شود، می توانید مطمئن باشید. تصمیم بگیرید که آن را در اسرع وقت حذف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین با کیفیت بالا با کاهش سطح چربی شکم و اندازه دور کمر مرتبط است. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد؛ از جمله، پروتئین می تواند هورمون های گرسنگی را کاهش دهد و توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد.

مصرف فیبر نیز با کاهش چربی شکم همراه است. فیبر نه تنها به هضم منظم کمک می کند، بلکه می تواند نفخ را کاهش دهد و به تقویت باکتری های روده کمک کند. تنوع باکتریایی روده با سطوح کمتر چربی شکم مرتبط است.

مصرف چربی های سالم به کاهش چربی کلی بدن کمک می کند. استفاده از چربی های اشباع نشده به جای چربی های اشباع شده ناسالم یکی از راه های کاهش سطح چربی بدن است.

علاوه بر رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی در رسیدن به وزن ایده آل تاثیر زیادی دارد. افزودن غذاهای زیر به رژیم غذایی روزانه به کاهش چربی احشایی با تامین پروتئین، فیبر، چربی های سالم و سایر مواد مغذی کمک می کند:

1) گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی یک گزینه پروتئین خوب است که شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد و به کاهش چربی شکم کمک می کند. پروتئین احساس سیری بعد از غذا را افزایش می دهد، به حفظ ماهیچه ها و افزایش متابولیسم کمک می کند. پروتئین همچنین دارای اثر حرارتی بالایی است، به این معنی که کالری بیشتری را در طول هضم می سوزاند.

2) چه کسی دیگر

جو سرشار از فیبر بتا گلوکان و کربوهیدرات های پیچیده است که انرژی پایداری را برای بدن فراهم می کند و به کنترل گرسنگی کمک می کند. مصرف جو دوسر سطح قند خون را تثبیت می کند و احتمال پرخوری یا هوس قند را در ساعات بعد از غذا کاهش می دهد. بر اساس تحقیقات، بتا گلوکان موجود در جو دوسر می تواند به افزایش سیری، تسهیل هضم و کاهش چاقی شکمی و همچنین تقویت سلامت روده کمک کند.

آیا شکمی صاف می خواهید؟ بیشتر از این غذاها بخورید

3) لیمو

مصرف لیمو به تنهایی ممکن است چندان رضایت بخش نباشد، اما استفاده از لیمو در دستور العمل های غذا و نوشیدنی می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. لیمو حاوی پلی فنول های قوی است که از تجمع چربی شکمی و چاقی جلوگیری می کند. به جای استفاده از سس های پرچرب و ناسالم، سعی کنید چند قطره آب لیموی تازه را روی سالاد و وعده های غذایی خود بپاشید.

آیا شکمی صاف می خواهید؟ بیشتر از این غذاها بخورید

4) ماهی تن

ماهی تن (هم کنسرو شده و هم تازه) به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی های سالم، یک غذای مغذی محسوب می شود. یک وعده کنسرو تن ماهی حاوی 24 گرم پروتئین، تنها 168 کالری و حدود 9 گرم چربی سالم است. شواهد نشان می دهد که خوردن غذاهای دریایی بدون چربی مانند ماهی تن به پیشگیری از چاقی کمک می کند.

آیا شکمی صاف می خواهید؟ بیشتر از این غذاها بخورید

5) لوبیا سیاه

در کنار مصرف پروتئین، داشتن فیبر کافی در رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم نیز مهم است. در بین حبوبات، لوبیا سیاه گزینه ایده آلی برای این منظور است. هر نصف فنجان لوبیا سیاه حاوی 8 گرم فیبر و 8 گرم پروتئین است. به طور کلی، فیبر موجود در حبوبات برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن مفید است.

6) چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز است و محتوای کافئین آن می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک کند. مصرف مداوم چای سبز همراه با رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم باعث کوچک شدن شکم می شود.

آیا شکمی صاف می خواهید؟ بیشتر از این غذاها بخورید

7) تخم مرغ

در حالی که غذاهایی مانند گوشت گاو بدون چربی و مرغ گزینه های خوبی برای پروتئین هستند، تخم مرغ می تواند گزینه سالم دیگری باشد و می تواند در هر وعده غذایی مصرف شود. یک تخم مرغ متوسط ​​حدود 6 گرم پروتئین و کمتر از 5 گرم چربی دارد. زرده تخم مرغ علاوه بر پروتئین بالا، حاوی مقادیر زیادی ماده مغذی به نام کولین نیز می باشد. مکمل کولین به طور بالقوه به کاهش BMI یا شاخص توده بدنی کمک می کند و همچنین سطح لپتین موجود در آن باعث افزایش احساس سیری و کاهش تولید هورمون های گرسنگی در بدن می شود.

آیا شکمی صاف می خواهید؟ بیشتر از این غذاها بخورید

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا