اخبار روز

اگر زیاد بنشینید به این بیماری ها مبتلا می شوید

سلامت نیوز نوشت: کارشناسان می گویند نشستن زیاد نمونه جدید سیگار کشیدن است زیرا نتایج مطالعات مختلف نشان می دهد که دوره های طولانی بی تحرکی می تواند با سرعت بیشتری به قبر شما منتهی شود!

محققان آمریکایی هفته گذشته هشدار دادند که 10 ساعت نشستن در روز، چه در محل کار یا تماشای تلویزیون، به سرعت خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. افرادی که 10 ساعت در روز می نشینند هشت درصد بیشتر از افرادی که 9 ساعت در روز می نشینند به زوال عقل مبتلا می شوند و افرادی که 12 ساعت در روز می نشینند بیشتر به زوال عقل مبتلا می شوند.میزان ابتلا به این بیماری 63 درصد بیشتر است. بنیاد قلب بریتانیا بیان می کند که بزرگسالان در سن کار به طور متوسط ​​9.5 ساعت در روز می نشینند.

به گفته Sun، این میزان برای افراد ۶۵ تا ۷۴ سال به ۱۰ ساعت در روز یا بیشتر و برای افراد بالای ۷۵ سال به ۱۱ ساعت در روز افزایش می‌یابد.

ارتباط بین نشستن و انواع بیماری ها برای اولین بار در دهه 1950 شناسایی شد. در آن زمان، محققان دریافتند که رانندگان اتوبوس دو برابر بیشتر از همکارانشان که روزانه 600 پله بالا می رفتند، دچار حمله قلبی می شدند. از آن زمان، بی تحرکی با دیابت، بیماری قلبی، سلامت روان ضعیف و خطر کلی مرگ زودرس مرتبط است.

بدن ما برای حرکت طراحی شده است، اما زمان هایی که بدن خود را فراموش می کنیم، چه در حال کار، چه در حال تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه، معمولاً زمان هایی است که می نشینیم.

اگر در مورد افزایش خطر زوال عقل یا بیماری قلبی ناشی از نشستن زیاد نگران نیستید، در مورد سایر دردهایی که می تواند از نشستن بیش از حد به وجود بیاید چطور؟

کمردرد باعث از دست دادن 12 میلیون روز کاری در سال می شود که یکی از دلایل اصلی آن نشستن زیاد است.

توصیه می کنیم برای حفظ تناسب اندام و سلامت خود تا حد امکان از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. فقط دو ساعت بی حرکت نشستن معادل از دست دادن یک سانتی متر از ارتفاع ستون فقرات است، و این صرفاً به دلیل فشرده سازی است که مایع را از دیسک شما خارج می کند. نشستن طولانی مدت عامل اصلی کمردرد است.

همچنین اعتقاد بر این است که نشستن طولانی مدت متابولیسم را کاهش می دهد، که بر توانایی بدن برای تنظیم قند خون و فشار خون و تجزیه چربی تأثیر می گذارد. بدن ما زمانی سالم‌تر است که مایع در رگ‌ها، سیستم لنفاوی، مفاصل، عضلات، اندام‌ها و دیسک‌های بین مهره‌ای آن جریان یابد. این عملکرد با تامین مواد مغذی و حذف مواد زائد ما را سالم نگه می دارد. خون مایع است و توسط قلب پمپاژ می شود، اما سایر مایعات توسط ماهیچه های در حال کار پمپاژ می شوند، مانند زمانی که می رقصیم، ورزش می کنیم یا حتی موقعیت خود را تغییر می دهیم. مطالعه ای در دانشگاه گلاسکو نشان داد که 30 دقیقه ورزش در روز برای جبران خطرات ساعت ها نشستن برای سلامتی کافی نیست.

پس برای کمک به خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه‌های کاهش تعداد ساعات نشستن در روز عبارتند از: ایستادن در قطار، بالا رفتن از پله‌ها، قدم زدن در دفتر در حین صحبت با تلفن و پیاده‌روی در زمان استراحت ناهار.

نتایج مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه چستر در بریتانیا انجام شد نشان داد که ایستادن به مدت سه ساعت در روز معادل دویدن ده ماراتن در سال است. تحقیقات بیشتر نشان داده است که افرادی که بیشتر روز را می ایستند، حدود 30000 کالری بیشتر یا حدود 4 کیلوگرم چربی بیشتر نسبت به افرادی که به طور کلی در تمام طول سال در وضعیت بی تحرک باقی می مانند، می سوزانند.

راه های دیگر نشستن به بدن آسیب می رساند و باعث بیماری می شود

سرطان

تحقیقات نشان می دهد که محدود کردن نشستن طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان ریه، رحم و روده بزرگ را کاهش دهد. نتیجه مطالعه ای که در استرالیا انجام شد و داده های 130000 زن را بررسی کرد، نشان داد که بروز سرطان سینه در افرادی که ورزش می کنند کمتر است. به طور خاص، خطر ابتلا به سرطان سینه سه گانه منفی در زنانی که کمتر می نشینند 104 درصد کمتر بود.

سلامت قلب

مطالعات مختلف نشان داده اند که نشستن طولانی مدت برای قلب مضر است. محققان استرالیایی دریافتند هر ساعت تماشای تلویزیون خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را 18 درصد افزایش می دهد. دانشگاه لستر در بریتانیا نتایج 18 مطالعه را گردآوری کرد و دریافت که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که بیشترین تحرک را داشتند، 2.5 برابر بیشتر از افرادی است که کمترین تحرک را داشتند. نتایج حتی با در نظر گرفتن اینکه آیا یک فرد ورزش کرده است یا نه حفظ می شود.

دیابت

همین مطالعه علمی نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد کم تحرک دو برابر بیشتر از سایرین است. مطالعه قبلی توسط همین تیم نشان داد که این ارتباط در زنان قوی تر است.

محققان این نظریه را مطرح کردند که زنان ممکن است در حالت نشسته تنقلات بیشتری بخورند، در حالی که مردان ممکن است در معرض خطر کمتری باشند، زیرا آنها به سادگی تمایل دارند هنگام ایستادن و حرکت بیشتر حرکت کنند.

سلامت روان

علائم افسردگی، اضطراب و تنهایی با کمبود فعالیت همراه است که می تواند شامل نشستن تمام روز باشد. محققان دانشگاه کالج لندن فعالیت نوجوانان را ردیابی کردند. آنها دریافتند که میزان زمانی که صرف انجام رفتارهای غیر محترمانه می شود با افزایش سن افزایش می یابد و از میانگین هفت ساعت و 10 دقیقه برای نوجوانان 12 ساله تا هشت ساعت و 43 دقیقه برای نوجوانان 16 ساله متغیر است.

افرادی که بین 12 تا 16 سالگی دائماً بی تحرک بودند تا سن 18 سالگی 28.2 درصد نمره افسردگی بالاتری داشتند.

مرگ زودرس

با توجه به همه اینها، آیا جای تعجب است که نشستن مکرر و طولانی مدت با مرگ زودهنگام مرتبط است؟

به عنوان مثال، نتایج مطالعه ای که در استرالیا بر روی افراد بالای 45 سال انجام شد، نشان داد افرادی که بیش از 11 ساعت در روز می نشینند، نسبت به افرادی که کمتر از 4 ساعت در روز می نشینند، خطر مرگ بیشتری دارند. طی سه سال آینده افزایش خواهد یافت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا