اخبار روز

اگر روی صورت خود چین و چروک دارید، در معرض این ۶ بیماری هستید

سلامت نیوز نوشت: پیدایش چین و چروک های مرتبط با افزایش سن در صورت یک پدیده طبیعی است; با این حال، برخی از این چین و چروک ها به تدریج عمیق تر می شوند که تنها به دلیل سن نیستند.

این خطوط عمیق نشان دهنده مشکلات جدی سلامتی است و باید به آنها توجه ویژه ای شود. چین و چروک صورت هشدار دهنده شش بیماری است:

– بیماری قلبی: طبق یک مطالعه، چین و چروک های عمیق پیشانی می تواند نشانه ای از تصلب شرایین، سفت شدن رگ ها و در نهایت بیماری قلبی باشد. هم چین و چروک و هم تصلب شرایین ارتباط نزدیکی با استرس دارند. علاوه بر این، رگ‌های خونی پیشانی نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر هستند و خطر تشکیل پلاک در آنجا بیشتر است.

– فشار خون بالا: مطالعات نشان داده است که زنانی که چهره های جوان تری نسبت به همسالان خود دارند، فشار خون پایین تری دارند. این زنان سیستم عروقی سالمی دارند و از پوست آنها محافظت می کند. در عوض، کسانی که چین و چروک های عمیق تری روی صورت خود دارند، اغلب با فشار خون مشکل دارند.

– سبک زندگی ناسالم: چین و چروک های صورت می تواند نشانه ای از شیوه زندگی نادرست باشد. تحقیقات نشان داده است کسانی که از پوست صورت خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کنند و رژیم غذایی ناسالمی دارند از خطوط عمیق روی صورت خود رنج می برند.

– استخوان های ضعیف: چین و چروک های شما همچنین می توانند خطر پوکی استخوان را پیش بینی کنند. پس از مطالعات در دهه 1940 و 1950، محققان چین و چروک های صورت و گردن و تراکم استخوان را در 114 زن بررسی کردند و دریافتند که چین های عمیق و ضخیم پوست با کاهش تراکم استخوان در شرکت کنندگان در مطالعه مرتبط است.

– سرطان پوست: چین و چروک های عمیق روی گونه های شما می تواند نشان دهنده خطر ابتلا به سرطان پوست باشد. قرار گرفتن محافظت نشده در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید نه تنها منجر به این چین و چروک های عمیق می شود، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهد.

– استرس: چین و چروک پیشانی و خطوط بین ابروها نیز می تواند نشانه استرس زیاد باشد. استرس سطح کورتیزول را افزایش می دهد و می تواند خطر چاقی، فشار خون بالا و دیابت را افزایش دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا