اخبار روز

اگر این شیر را بنوشید عمر طولانی خواهید داشت

ایسنا به نقل از Health نوشت: «مناطق خاصی از جهان سبک زندگی دارند که ممکن است با طول عمر مرتبط باشد.» این مناطق که به مناطق آبی معروف هستند، شامل جزیره ساردینیا در ایتالیا، اوکیناوا در ژاپن و لوما لیندا در کالیفرنیا است.

مردم مناطق آبی سالم ترین مردم هستند و بالاترین امید به زندگی را در مقایسه با سایر مردم جهان دارند. مردم این مناطق در مقایسه با سایر مناطق کمتر از بیماری های مزمن مربوط به محدودیت حرکتی، دیابت و بیماری های قلبی رنج می برند و در بیشتر آنها ورزش و باشگاه های زیادی وجود ندارد.

بر اساس یافته‌های مقاله‌ای در سال ۲۰۱۶ که در مجله آمریکایی سبک زندگی پزشکی منتشر شد، افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند به طور طبیعی فعال‌تر هستند و برای خانواده و دوستی‌ها ارزش قائل هستند.

رژیم غذایی سالم نیز در سبک زندگی مردم مناطق آبی نقش دارد. به جای پرخوری، غذا می خورند تا 80 درصد سیر شوند. آنها کوچکترین وعده غذایی خود را در اواخر بعدازظهر یا اوایل شب می خورند و بعد دیگر چیزی نمی خورند.

مردم مناطق آبی از رژیم غذایی عمدتاً گیاهی سرشار از لوبیا، میوه و سبزیجات استفاده می کنند. شما می توانید گوشت را به مقدار کم پنج بار در ماه فقط برای طعم دادن به غذا مصرف کنید. شیر و سایر لبنیات نیز به مقدار کم مصرف می شود و بیشتر به محصولاتی مانند ماست، شیر ترش یا پنیر تبدیل می شود. این در حالی است که در اکثر مناطق آبی شیر گاو مصرف نمی شود، اما مردم مناطق آبی شیر تولید می کنند. آنها گوشت گوسفند و بز را مصرف می کنند.

بر اساس نتایج تحقیقات سال 2021 منتشر شده در مجله بین المللی علوم مولکولی، شیر گوسفند این منبع غنی از مواد فعال زیستی است که سلامت را ارتقا می دهد. سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. شیر گوسفند همچنین سرشار از اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که به کاهش چاقی و دیابت نوع 2 معروف است. این شیر همچنین حاوی بیوپپتیدهایی با خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند.

این را نتایج یک مطالعه دیگر در سال 2021 نشان داد که در مجله Borders in Nutrition منتشر شد. شیر بز و محصولات شیر ​​بز می توانند به افراد در کنترل سطح کلسترول کمک کنند. شیر بز همچنین حاوی پروتئین هایی است که نشان داده شده است که ACE را مهار می کند، آنزیمی که با فشار خون بالا مرتبط است و محصولات شیر ​​بز را به طور بالقوه برای کنترل فشار خون مفید می کند. شیر بز همچنین دارای نسبت مطلوب تری از اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 است که برای سلامت قلب و عروق توصیه می شود. برخی از ترکیبات موجود در شیر بز ممکن است چربی بدن را کاهش داده و دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد که ممکن است از بیماری های مرتبط با کلسترول بالا و استرس اکسیداتیو محافظت کند.

شیر بز نه تنها در مناطق آبی یافت می شود و مردم بیشتری در سراسر جهان شیر بز می نوشند شیر گاو آنها می نوشند زیرا نگهداری بزها راحت تر است. افرادی که نمی توانند شیر گاو را هضم کنند ممکن است با شیر بز بهتر عمل کنند، حتی اگر شیر بز حاوی لاکتوز باشد. شیر بز کمتر باعث ایجاد آلرژی می شود. اگرچه اکثر فروشگاه های مواد غذایی انواع کم چرب و بدون چربی شیر گاو و سایر محصولات لبنی را حمل می کنند، گزینه های کمتری نسبت به شیر بز وجود دارد. یک فنجان شیر بز 168 کالری و 10 گرم چربی دارد.

شیر گوسفند در فروشگاه ها کمتر رایج است زیرا تنها یک درصد از تولید جهانی شیر را تشکیل می دهد و گرانتر است زیرا گوسفند به اندازه گاو شیر تولید نمی کند. شیر گوسفند بسیار غلیظ تر است و به همین دلیل در پنیرهایی مانند فتا، ریکوتا، رومانو و روکوفور یافت می شود. شیر گوسفند نیز کالری و پروتئین بالایی دارد. یک فنجان شیر گوسفند 265 کالری، 15 گرم پروتئین و 17 گرم چربی دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا