اخبار روز سینما

رکورد زنی های اپنهایمر ادامه دار شد! / فروش 700 میلیون دلاری اپنهایمر خبر ساز شد!

در چند هفته گذشته فیلم اپنهایمر همچنان در لیست پر فروش ترین آثار قرار دارد و توانسته است رتبه چهارم را پس از فیلم های برادران سوپر ماریو، باربی و نگهبانان کهمشان به دست آورد.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام ، فروش فیلم «اپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» از مرز ۷۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی گذشت و چهارمین فیلم پرفروش سال شد.

به گزارش ورایتی، این درام تاریخی پس از 5 هفته اکران، 718 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است که 285 میلیون دلار از آمریکای شمالی و 437 میلیون دلار از سینماهای کشورهای دیگر است.

این فیلم تاکنون فروش بهتری نسبت به «سریع و خشمگین 10» (704 میلیون دلار) و «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» (686 میلیون دلار) رقم زده و پس از فیلم‌های «برادران سوپر ماریو» (1350 میلیون دلار) ، «باربی» (1.279 میلیون دلار) و «نگهبانان کهکشان: قسمت 3» (845 میلیون دلار) چهارمین فیلم‌های پرفروش سال 2023 شده است.

اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش نولان در تمام دوران ها است که از فیلم محبوب «میان‌ستاره‌ای» (715 میلیون دلار) پیشی گرفته و پس از «شوالیه تاریکی» (1.006 میلیارد دلار)، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (1.08 میلیارد دلار) و «آغاز» (837 میلیون دلار) قرار دارد. این فیلم همچنین پرفروش ترین فیلم این کارگردان در 50 بازار بین المللی از جمله آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی بوده است.

در آمریکای شمالی، «اپنهایمر» بیش از یک ماه است که در بین سه فیلم پرفروش جدول باقی مانده است. این فیلم با پشت سر گذاشتن جان ویک: فصل 4 (187 میلیون دلار) به عنوان پردرآمدترین فیلم سال با رتبه R و ششمین فیلم پرفروش سال 2023 پس از پری دریایی کوچک (297 میلیون دلار) دیزنی است.

چرا «اپنهایمر» یک فیلم ترسناک است؟

“Openheimer”؛ 40 سال پیش

فیلم «اپنهایمر» نگاهی کامل به زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» فیزیکدان نظری آمریکایی و یکی از پیشگامان ساخت بمب اتمی است و کیلین مورفی در نقش رابرت اوپنهایمر بازی کرده است.

این پروژه با بودجه ای بیش از 100 میلیون دلار ساخته شده و کمپانی یونیورسال پس از همکاری نولان با برادران وارنر پخش این فیلم را بر عهده دارد که قرار است در 21 ژوئن (31 ژوئن) اکران شود. خرداد) انتشار آن در ایالات متحده آغاز شود.

اثر جدید نولان با جدا شدن از حال و هوای فیلم‌های علمی تخیلی او و شبیه به فیلم «دانکرک» روایتی تاریخی است و با ترکیبی از فرمت‌های IMAX، 60 و 65 میلی‌متری فیلم‌برداری شده است و طبق اعلام شرکت یونیورسال، این اولین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید IMAX استفاده شده است.

فیلمنامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی» نوشته جی رابرت اوپنهایمر و علاوه بر «کلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» ساخته شده است. “، “کنت برانا” و “کیسی افلک” بازیگران اصلی این فیلم هستند.

نولان یکی از تحسین شده ترین و موفق ترین فیلمسازان هالیوود است که سه گانه شوالیه تاریکی و همچنین Inception و Dunker را تهیه کرده است. آخرین فیلم او با عنوان «تِنت» در اوج شیوع کرونا اکران شد و او در دوران کرونا سعی داشت با تماشاگران سینما ارتباط برقرار کند.

او علاوه بر نگارش فیلمنامه «اپنهایمر»، تهیه کنندگی این پروژه بزرگ سینمایی را نیز بر عهده داشته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا