اخبار روز سینما

انتشار عکس خانواده شهاب حسینی برای اولین بار!/عکس

شهاب همسر حسینی بازیگر، فیلمساز و مجری سینمای ایران در چهاردهم بهمن ماه 1352 متولد شد.شهاب حسینی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. شهاب حسینی دوره روانشناسی دانشگاه تهران را به دلیل مهاجرت به کانادا تمام نکرد.

انتشار عکس خانواده شهاب حسینی برای اولین بار!/عکس

شباهت عجیب شهاب حسینی به پدرش همه را شوکه کرد

شهاب حسینی

اوایل زندگی شهاب حسینی

سید شهاب الدین حسینی تنکبانی در سال 1352 در تهران به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. اصل آن به تنکابان مازندران می رسد. او چند سالی در کودکی با خانواده اش در خرم آباد زندگی کرد. تحصیلات دانشگاهی او در رشته روانشناسی در دانشگاه تهران بود که به قصد مهاجرت به کانادا آن را ناتمام رها کرد. حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، فرزند نخست او با نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دوم او به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند. او کار خود در بخش هنر را با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو آغاز کرد.

ماجرای ازدواج شهاب حسینی از زبان خودش.

قبل از اینکه با همسرم آشنا شوم، هیچ قصدی برای ازدواج نداشتم تا اینکه زمان ما را دور هم جمع کرد. به او پیشنهاد ملاقات دادم، اما همسرم به این گونه دوستی ها و آشنایی ها اعتقادی نداشت و گفت: اگر کسی واقعاً عاشق است و میل قلبی دارد که به دختر مورد علاقه اش برسد، باید در این راه صادقانه قدم بردارد. به همین دلیل موضوع را با خانواده در میان گذاشتم و تصمیم گرفتم ازدواج کنم. من قبلاً قسمت دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و آداب و رسومی که از این گذر می گذرد، بعد از 3-4 ماه خواستگاری با هم ازدواج کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی می خواستم استقلال را در سال جاری شروع کنم. زندگی با ترتیب دادن یک مهمانی توسط خودم ; برای همین 3 سال طول کشید تا به جشن عروسی برسیم.

من آن زمان سید شهاب الدین حسینی بودم. فقط این. خلاصه با هم از صفر شروع کردیم. البته پدر و مادرمان سعی کردند دست ما را بگیرند. اما ما برنامه ریزی کرده بودیم که از خودمان دفاع کنیم و خوشبختانه این کار را انجام دادیم. خلاصه اینکه من سید شهاب الدین و پریچر قنبری 22 ساله زندگی مشترکمان را با تمام کمبودها شروع کردیم و تا امروز با وجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها همیشه با هم بودیم.

شهاب حسینی

ماجرای رابطه شهاب حسینی با همسرش پریچر

شهاب حسینی: ۲۲ ساله بودم که با تئاتر کودک دانشگاه تهران کار می کردم. قبل از اینکه با همسرم آشنا شوم، هیچ قصدی برای ازدواج نداشتم تا اینکه زمان ما را دور هم جمع کرد. به او پیشنهاد ملاقات دادم، اما همسرم به این گونه دوستی ها و آشنایی ها اعتقادی نداشت و گفت: اگر کسی واقعاً عاشق است و دلش می خواهد به دختر مورد علاقه اش برسد.

او باید صادقانه اینگونه راه برود و من موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و تصمیم گرفتم ازدواج کنم. بعد از 3-4 ماه آشنایی با هم ازدواج کردیم و بعد از 3 سال من، سید شهاب الدین 22 ساله و پریچر 15 ساله زندگی مشترکمان را با همه کاستی هایش شروع کردیم و تا امروز باوجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها در تمام مدت در کنار هم بودیم.

شهاب حسینی در سال 1387 برای بازی در فیلم سوپر استار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شد و در جشنواره کن 2016 شهاب حسینی برای بازی در فیلم فروشنده برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. به کارگردانی اصغر فرهادی. وی همچنین در سال ۲۰۱۱ به همراه بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

شهاب حسینی به همراه تعدادی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی گروه موسیقی هفت را تأسیس کردند. تاکنون چهار مجموعه از آهنگ های این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم های یک و دو رسیتال اجرا کرده و در آلبوم های سه و چهار خوانده است.  هفت سین (به صورت هم‌خوان)، وقت رفتن، پرواز، خدا و خداحافظ (به صورت سولو) نام آهنگ‌هایی است که شهاب حسینی در آلبوم هفت ۳ خوانندگی کرده است. همچنین در آلبوم هفت ۴ آهنگهای پریچهر، آشنای غریب و بدرود را به صورت سولو (تک‌خوان) و همچنین تک آهنگ شهزاده رؤیا را خوانندگی کرده است.

شهاب حسینی

جوایز شهاب حسینی

۲۰۱۷/ دریافت جایزه بهترین دستاورد هنری برای نمایش اعتراف، دانشگاه ALU کالیفرنیا.

۲۰۱۶/ دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم ساکن طبقه وسط، جشنواره ان فیلم آمریکا(بخش فیلم اکشن).

۲۰۱۶/ دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند، جشنواره ان فیلم آمریکا.

۲۰۱۶/ دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم فروشنده، جشنواره فیلم کن.

۲۰۱۴/ دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم حوض نقاشی، جشنواره فیلم لیبسون.

۲۰۱۳/ دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم تعبیر خواب، جشنواره بین‌المللی فیلم و تلویزیون دتکتیو فست.

۲۰۱۱/ دریافت خرس

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا