اخبار روز

اهداف موذیانه بلاگرهای حجاب برای گرفتن حجاب از اقشار محجبه! + جزئیات

در سال های گذشته شاهد افزایش بلاگرهای با حجاب در فضای مجازی هستیم که با زرق و برق نشان دادن استایل حجاب به نوعی از اصل و فلسفه وجودی چادر فاصله گرفته اند. این اقشار با هدفی مرموزانه برای برداشتن حجاب زنان چادری در تلاشند.

به گفته پی ام آپ، به نظر می رسد طرح تغییر سبک زندگی زن ایرانی تنها برداشتن روسری از سر دختران ایرانی نیست، بلکه این بار قصد دارند چادر زنان محجبه را تبدیل به عبا کنند!

بازیگران اصلی در این سناریو حجاب استایل‌ها و بلاگرهای حجاب هستند که چند سالی است این گروه‌ها تغییرات گسترده‌ای در حوزه حجاب و محصولات حجاب ایجاد کرده‌اند و با ایجاد شعارهایی مانند حجاب فشن یا استایل حرفه‌ای حجاب را چنان پر زرق و برق جلوه داده‌اند که به‌طور محسوسی از اصل فلسفه خود منحرف شده است.

برنامه بعدی برای سبک های حجاب، برداشتن چادر از سر زنان چادری و اقشار محجبه و جایگزینی آن با حجاب های دیگری مانند عبا است. برای این کار برنامه بلندمدتی دارند تا جایی که حتی برخی از این شرکت ها برای اربعین برنامه دارند و به جای چادر از روپوش تولیدی خودشان استفاده می کنند. آنها آن را تبلیغ می کنند و با ترویج راحتی عبا در هنگام پیاده روی، به دنبال برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی هستند که برای شرکت در راهپیمایی اربعین به آنجا می روند.

این در حالی است که چادر شناسنامه یک زن ایرانی و زنان محجبه در کشورمان است، به ویژه در مواقعی مانند پیاده روی اربعین، حرکتی نمادین و تجمع مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از سراسر جهان، نماد پیام سیاسی و جهان بینی انقلاب اسلامی ماست و هیچ جایگزینی وجود ندارد.

چند سالی است که حجاب استایل‌ها وارد عرصه حجاب و حیا شده است. اگر سری به صفحات آن ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بزنید، با مدل هایی مواجه می شوید که تنها تفاوتشان با دیگر بلاگرها، چادر پر زرق و برقی است که می پوشند!

مدل هایی با چهره های رنگارنگ و آرایشی که صورت و آرایش و ژست آنها هیچ ربطی به موضوع حجاب و عفاف ندارد. اما این گروه با برنامه در میدان حضور دارند و مخاطبان آن اقشار محجبه جامعه هستند.

برنامه حجاب استایل‌ها برای برداشتن چادر از سر زنان محجبه

نکته قابل توجه این است که این سبک های حجاب برای پوشش افراد بی حجاب استفاده نمی شود و به دنبال یک حجاب زیبا برای این گروه نیستند.

مخاطبان اصلی آنها زنان و دختران محجبه هستند و با یک روند برنامه ریزی شده و موذیانه ابتدا چادرهای پر زرق و برق و دیگر مطالب حجاب را با نهایت دقت طراحی کردند و اکنون کم کم چادر را به سمت عبا کشیده اند تا محجبه ها را به وجد آورند تا از این عباها به جای چادر استفاده کنند. عباهایی که طبق تبلیغاتشان هم پوشش خوبی دارند و هم راحت تر، اما اگر به روند عبایی هایی که راه اندازی کرده اند دقت کنید، به وضوح متوجه می شوید که این عبایی ها روز به روز تنگ تر و کوتاه تر می شوند تا روندی را دنبال کنند تا زنان چادری را به عبایی و زنان عبایی را به مانتویی تبدیل کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا