اخبار روز

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را معرفی می کنیم

دستگاه های تصفیه آب خانگی یکی از راه حل های حفظ کیفیت آب می باشد. این دستگاه ها با استفاده از فیلترها، باکتری کش ها و سایر فناوری های پیشرفته آب را از آلودگی ها و ناخالصی های مختلفی که ممکن است در آن وجود داشته باشد، تصفیه می کنند. به این ترتیب آبی که در خانه استفاده می کنیم کیفیت بالاتر و سالم تری دارد.

این مقاله به معرفی انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی می پردازد. دستگاه های فیلتر، اسمز معکوس و نازل های فشار متوسط ​​را بررسی و مقایسه می کنیم و در نهایت بر اساس مزایا و معایب مربوطه به نتیجه می رسیم. این مقاله به خوانندگان کمک می کند تا انتخاب مناسبی برای دستگاه تصفیه آب خانگی خود داشته باشند و بنا به دلایل خاصی بسته به نوع دستگاه تصمیم به خرید آن بگیرند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی ابزاری مهم و ضروری برای حفظ سلامت خانواده ها در برابر آلودگی احتمالی آب است. بنابراین، یادگیری انواع این دستگاه ها و همچنین مزایا و معایب هر یک ضروری است.

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

آب منبع اصلی حیات است و برای حفظ سلامت انسان لازم است آن را تصفیه و تصفیه کرد. در حال حاضر با توجه به تغییرات جدی در کیفیت آب آشامیدنی، علاقه به استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی روز به روز در حال افزایش است. با این حال، قبل از انتخاب یک دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی، باید با انواع موجود در بازار آشنا شوید. هر نوع سیستم تصفیه آب مورد استفاده در این دستگاه ها دارای مشخصات خاص خود می باشد که با استفاده از تکنولوژی خاصی آب شهر را تصفیه و از شر آلاینده های مضر خلاص می کند. در زیر به معرفی و تشریح انواع سیستم های تصفیه آب برای مصارف خانگی می پردازیم.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO) یک دستگاه فرآیند تصفیه آب است که فشار بالایی را از طریق سوراخ های بسیار کوچک در سلول های اسمز به آب اعمال می کند تا آب را از جزئیات و ساختارهای معلق، ناخالصی ها، املاح معلق، باکتری ها، ویروس ها، رسوبات و غیره حذف کند. سایر آلاینده ها در این فرآیند، آب تحت فشار از طریق یک سمپاش روی پوسته ای از جزئیات اسمزی جریان می یابد و ذرات کوچک به اندازه کافی برای نفوذ آغشته می شوند در حالی که ذرات بزرگتر نمی توانند. محصول نهایی این فرآیند آب تصفیه شده است که معمولاً از آب شهری به آب خالص تبدیل شده و بالعکس تخلیه می شود. این فناوری برای حذف کلر، فلزات سنگین، آلاینده های آلی و سموم ناشناخته استفاده می شود و منجر به بهبود کیفیت آب می شود. این نوع سیستم تصفیه آب بهترین برندهای تصفیه آب خانگی استفاده می شود

دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی دستگاهی است که برای تولید آب قلیایی آب شهر یا آب سایر منابع را فیلتر و الکترولیز می کند. این دستگاه ها شامل فیلترهای مختلفی هستند که آلاینده ها، مواد آلی، باکتری ها، ویروس ها و سایر آلاینده های آب را فیلتر کرده و از آب قلیایی تولید شده برای پخت و پز، آشامیدن و استحمام استفاده می کنند. آب قلیایی دارای pH بالایی است و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که آب قلیایی می تواند به بهبود سلامت کلی، بهبود عملکرد گوارشی، تقویت انرژی و سیستم ایمنی بدن کمک کند و به تعادل pH بدن کمک کند.

آب قلیایی آبی با pH بالاتر از مقدار نرمال 7 است. pH اندازه گیری است که اسیدیته یا قلیایی بودن یک محیط را نشان می دهد. PH آب قلیایی بالاتر از 7 به این معنی است که آب قلیایی و قلیایی تر از آب طبیعی (که PH حدود 7 دارد) است. این نوع آب معمولا با افزودن مواد قلیایی مانند هیدروکسید فلز قلیایی یا بی کربنات سودا ساخته می شود.

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش خانگی نوعی دستگاه تصفیه آب است که با استفاده از فناوری ماوراء بنفش می تواند آب را از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر عوامل آلودگی تصفیه کند. در این دستگاه آب از یک لامپ UV عبور می کند که اشعه ماوراء بنفش شدید تولید می کند. این اشعه ماوراء بنفش میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برد و آب را تصفیه می کند. این دستگاه معمولا به عنوان بخشی از سیستم تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و به راحتی در نقاط مختلف منبع آب قابل استفاده است.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه تصفیه آب خانگی با تکنولوژی اولترافیلتراسیون یکی از پیشرفته ترین روش های تصفیه آب می باشد. در این روش آب از غشایی با منافذ بسیار ریز عبور می کند که عمدتاً از پلی آمید و سیلیکون ساخته شده است. اندازه منافذ غشایی در محدوده 0.01 تا 0.1 میکرومتر است که امکان حفظ بزرگترین ذرات و آلاینده ها را فراهم می کند. در نتیجه اکثر اجسام، ویروس ها و باکتری ها تا حد زیادی با استفاده از این غشاء از آب حذف می شوند. این روش تصفیه آب را از ناخالصی های مختلف تصفیه می کند و آب حاصل از آن بسیار تمیز و سالم است و برای مصارف خانگی قابل استفاده است.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به شما کمک کند تا آب آشامیدنی خود را در خانه بهبود بخشید و آن را از شر هر گونه آلودگی و ذرات مضر خلاص کنید. نکاتی برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به شرح زیر است:

1. نیازهای خود را مشخص کنید: اولین قدم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، تعیین نیاز شماست. ابتدا بررسی کنید که آب شهر شما چقدر آلوده است. آیا آلاینده اصلی کلر، سنگ آهن، نیترات است یا نیتریت؟ بررسی کنید که آیا آب خانه شما دارای اجزای آلی و معدنی است یا خیر.

2. بررسی روش های تصفیه: مزایا و معایب روش های مختلف تصفیه آب را برای خود بررسی کنید. روش‌های رایج تصفیه آب خانگی معمولاً شامل اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون، کربن فعال، فیلتراسیون معکوس و یونیزاسیون است.

3. بررسی فیلترها: هر نوع دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلترهای متفاوتی است. ببینید هر فیلتر چه کاری انجام می دهد و چه چیزی را از آب حذف می کند. بازه زمانی تعویض فیلتر را نیز بررسی کنید.

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را معرفی می کنیم

4. ظرفیت دستگاه: ظرفیت دستگاه تصفیه آب خانگی و اینکه آیا برای رفع نیاز شما کافی است را بررسی کنید. این شامل مقدار آب تصفیه شده در روز و سرعت تصفیه آب است.

5. بررسی میزان ضایعات: مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب در منزل دارای کمترین میزان زباله باشد. زباله شامل آب هدر رفته، مصرف انرژی غیر ضروری و قطعات ناکارآمد می باشد.

6. محدوده قیمت: تعیین کنید که چقدر می توانید برای یک دستگاه تصفیه آب خانگی بودجه داشته باشید. قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی بسته به مدل، کارایی و کیفیت متفاوت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا