اخبار روز سینما

انفعال تلویزیون برای انتقال سریال کیانوش عیاری به شبکه خانگی «87 متر» در بلاتکلیفی مطلق

سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری در حالی در شرایط نامشخصی به سر می برد که مدتی پیش مسئولان پخش از انتقال این سریال به شبکه خانگی خبر داده بودند، اما هنوز هیچ اتفاقی در رابطه با سریال عیاری رخ نداده است.

به گزارش پی ام آپ، پس از گذشت چند ماه از اعلام عدم تصمیم برای پخش جدیدترین سریال کیانوش عیاری و به دنبال توافق با تریبون ها برای پخش سریال «87 متر»، خبری از جزئیات نیست. از پخش: در چه بستری و چگونه اعلام نکرده اند.

ایسنا در گزارشی در این خصوص نوشت: رصد پرمخاطب ترین تریبون ها در پخش سریال کیانوش عیاری حاکی از آن است که هیچ گونه رایزنی از سوی تلویزیون با این تریبون ها صورت نگرفته است، بنابراین «۸۷ متر» دومین سریال پس از « سرزمین کوهن» که توسط یکی از کارگردانان پیشکسوت برای تلویزیون ساخته شده و سرنوشتی نامعلوم دارد. البته پیش از این مدیر سیمافیلم حساب سریال کمال تبریزی را از سریال کیانوش عیاری جدا کرده بود و گفته بود سریال سرزمین کهن امسال روی آنتن می رود اما کمال تبریزی در گفت و گو با ایسنا گفت: هنوز در این باره با وی صحبتی نکرده اند.

اگرچه بسیاری از بینندگان انتظار پخش سریال «87 متر» به کارگردانی کیانوش عیاری را در سال 1400 داشتند، اما در نهایت این سریال در برنامه تلویزیونی آن سال قرار نگرفت و پخش آن به سال بعد موکول شد، اما در سال 1401 پخش شد. خبری از پخش نشدن این سریال نبود که بالاخره اعلام شد سریال عیاری از تلویزیون پخش نخواهد شد.

سریال 87 متری در سال 1374 کلید خورد و پس از چندین وقفه در مراحل تولید که برخی از آنها به دلیل کمبود بودجه و برخی دیگر به دلیل مشکل کرونا نسبت داده می شد، سرانجام زمستان 99 فرا رسید که عیاری موفق به پایان فیلمبرداری شد. سریال او .

کیانوش عیاری و شاهین تسلیمی در پشت صحنه سریال 87 متر

عیاری پیشتر در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه سریال «۸۷ متر» مورد علاقه اش بوده است، گفت: به نظرم با توجه به صحنه هایی که داریم جذابیت خاصی دارد و این طور بوده است. بنابراین اگر اتفاق دیگری بیفتد، می تواند یکی از موارد بسیار نادری باشد که گاهی اوقات اتفاق می افتد. همه سرمایه گذاری ها در هالیوود طبق روال معمول فیلم های تاریخی در مورد کلئوپاترا، با همان متخصصان، همان پول و امکانات و همان استعدادها انجام می شود، اما ناگهان شرکت فیلم ورشکست می شود. اینها استثناهایی است که در حرفه پیچیده سینما وجود دارد».

عیاری سریال 87 متر را با حضور بازیگرانی چون علی دهکردی، مهران رجبی، شاهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، داریوش کاردان، حسین سلیمانی و فریبا کامران جلوی دوربین برد. البته باید علی انصاریان و علی سلیمانی را هم به این جمع اضافه کرد.

سریال ۷۸ متری داستان مردی میانسال به نام علیرضا پوردوانی است. او به همراه همسر، دو دختر و یک پسرش از فروشنده ای به نام فرج ناصری خانه ای می خرند، اما در روز کوچ متوجه می شوند که خانه به دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش زودتر از پوردوانی ها به خانه آمدند و وسایل خود را در خانه گذاشتند اما با ورود خانواده پوردوانی کلاهبرداری مشخص شد.

عیاری علا علاوه بر سریال «78 متر» سریال های دیگری چون «خانه به خانه»، «هزاران چشم» و «رزگار قریب» را کارگردانی کرده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا